Archive for 28 august 2009

Tropical delights …part two
august 28, 2009

6. Carambola

carambola2

Carambola sau „fructul stea”  este originar din Sudul Asiei, mai exact India si Sri Lanka. Este foarte popular , deasemenea, in zona Pacificului de Sud, precum si in Caraibe , Brazilia sau zonele tropicale ale USA (Florida sau Hawaii). Liderul mondial dpdv al volumului productiei este Malaysia. Fructele sunt consumate in intregime cu tot cu coaja. Sunt bune de mancat atunci cand sunt galbene cu o tenta verzuie iar crestele au culoarea maro. Miezule este foarte moale avand un gust dulce acrisor, fara a fi zemos. Greu de comparat  cu alt fruct, este asociat cu o combinatie intre gustul de mango, papaya si portocala. Bogat in vitamina C, are un continut scazut de zahar si sodiu. Pentru o mica parte dintre oameni, in special cei care au probleme cu rinichii , Carambola poate avea efecte neplacute datorita prezentei acidului oxalic. Deasemenea consumul fructului concomitent cu anumite medicamente (de exemplu, diazepam) poate duce la intensificarea efectelor acestora, datorita faptului ca fructul este un inhibator al anumitor enzime care ajuta la modificarea biochimica a medicamentelor. Dar intru in amanunte care ma depasesc … Arborii de carambola au nevoie de multa umiditate …

carambola1

7. Guava 

guava1

Guava face parte din familia Mirtacee , existand peste 100 de specii ale acestei plante. Fructul de guava are un gust dulce acrisor , si este parfumat , fiind asociat cu perele si fructul pasiunii. In general, cel mai raspandit sortiment de guava, care este comercializat international , este Apple Guava. Face parte din aceeasi familie cu feijoa, prezentat in „TD…part one” .Are o forma de para, coaja de culoare verde-galbuie si un miez portocaliu. Originar din Mexic si America Centrala, este cultivat acum in intreaga regiune tropicala, precum si in zonele subtropicale. Arborii rezista pana la 5 grade Celsius (Pakistan). Are un continut extrem de ridicat de vitamina C.  Folosit la deserturi, este deasemenea materie prima pentru sucuri, marmelade, gemuri. Mai este folosit la prepararea unor diferite sosuri, si chiar pentru ceaiuri.

guava2

8. Salak 

salak1

 Salak este o specie de palmier originara din Indonezia si Malaysia. Este un palmier cu tulpina scurta ale carui frunze ajung pana la 6 metri lungime. Denumit si „fructul sarpe” datorita coajei asemanatoare cu solzii unei reptile. Gustul este dulce acid si are consistenta marului. Cele mai importante specii sunt Salak pondoh si Salak Bali. Fructele cresc in ciorchini la baza palmierilor …

salak2sursa imagine : eatingasia 

9. Kumquat 

kumquat1 

Kumquat este un arbust pitic , vesnic verde, din familia citricelor. Originar din China, este cultivat acum si in Japonia, Asia de Sud Est, Orientul Mijlociu, Grecia (Corfu) si Sudul USA. Coaja este comestibila avand un gust dulce, iar miezul este uscat si extrem de acru. In ciuda adaptabilitatii sale la temperaturi reci ( poate suporta pana la – 10 grade Celsius),  arbustii de kumquat se simt cel mai bine la temperaturi intre 28 – 38 grade Celsius. De obicei fructele sunt consumate proaspete, in intregime pentru a savura contrastul dintre coaja si miez. Este folosit si pentru gemuri si marmelade, si foarte des, in ultimul timp,  ca ornament pentru cocktail-uri , inlocuind clasica maslina. Se poate gasi confiat.

kumquat2

10. Durian 

durian1

Un fruct controversat , in principal datorita mirosului emanat de acesta. Este originar din Asia de Sud Est, fiind un fruct strict tropical. Cel mai cunoscut leagan al culturii de dorian este in Borneo, Indonezia. Fructele cantaresc de la 1 la 3 kilograme, au o infatisare ciudata, fiind acoperitr cu tepi, iar daca reusesti sa treci de mirosul ingrozitor , se spune ca ai gasit cel mai bun fruct din lume. Este interzis in hoteluri si in mijloacele de transport in comun. Dupa ce ai mancat, gura iti miroase ingrozitor. Mirosul este asociat cu carnea putrezita, mirosul de canalizare, sconcs si ma opresc , pentru ca am gasit exemple extrem de elocvente,dar mi se face greata numai cand ma gandesc. Nu cred ca se gaseste in Romania, pentru ca este destul de scump ( un fruct poate fi vandut cu pana la 15 USD, ceea ce il face dezirabil doar pentru amatorii de extreme shopping, si asta tot din cauza mirosului).In afara de asta despre gust se spune ca ori il vei adora ori iti va repugna pana in ultima secunda. Miezul est folosit la producerea unoei largi varietati de dulciuri, dar deasemenea si la alte feluri principale de mancare.  Contine zahar, potasiu si Vitamina C, printre altele. Este denumit si „King of fruits” …

durian2

CFO
august 28, 2009

Aseara am trimis un mail unei persoane de la o firma colaboratoare , continand un contract care trebuia semnat de catre aceasta …Nu am discutat cu aceasta persoana niciodata iar de vazut ne-am vazut intamplator , o singura data .

Problema a aparut in momentul in care acesta a fost nemultumit de niste clauze din acest contract . Astfel ca mi-a cerut sa sun pe mobil. Am facut-o gandindu-ma ca voi putea explica acele clauze, din moment ce nu le puteam justifica. Asta pentru ca decizia privind includerea lor in contract lor nu imi apartinea.

Discutia nu a avut loc … A fost un mic scandal , de-a lungul a 30 de secunde , poate un minut , in care un om care nu ma cunoaste a inceput sa zbiere , fara a incerca sa asculte ce am de zis … A incheiat cu o amenintare (nu la adresa mea) si cu idiotul cliseu ” vreau sa vorbesc cu un sef !” …

Insa din moment ce discutia cu mine a fost evident, indezirabila, din punctul sau de vedere, din moment ce a inceput sa urle inca din prima secunda in care m-am prezentat …ma intreb : „de ce mi-a mai cerut sa il sun ?!” … Putea sa vorbeasca direct cu careva de rangul sau …

Astfel, un nesimtit, mi-a stricat jumatate de zi, insa amintirea acestuia s-a estompat discret in orele ce au urmat …In urma sa a ramas semnatura de pe mail … nume prenume CFO firma …

ps. despre singura intalnire cu acest individ am mai povestit aici … partea a doua a postului …

His”own work of art” …
august 28, 2009

madonnasursa imagine : aici 

„Aparent din snobism, in realitate din simt pur practic am facut un efort financiar si am luat bilete care mi-au permis accesul in fata scenei… Ce am simtit? Basul imi strapungea tot corpul, praful mi-a invadat intr-o nesimtire plamanii, celelalte sardele din jurul meu tineau mortis sa-si pastreze pozitia bipeda. Pana acum nicio legatura cu concertul. Nesimtirea maxima a organizatorilor avizi de bani s-a simtit la tot pasul: locatia precara, bude ecologice Dumnezeu stie unde ca eu n-am putut accesa acest serviciu, barurile erau oricum prea departe de mine si de jetoanele care si-ar fi dat viata in schimbul unui pahar de apa rece… am sperat in naivitatea mea ca va fi un spatiu mai aerisit si am ajuns in mijlocul unei multimi de oameni frustrati, inghesuiti la maximum si obositi sa astepte timp de mai bine de-o ora inceperea marelui show. Locatia jenanta a generat si marea majoritate a nemultumirilor – ce au adus ei ar fi generat un sunet super daca era pe un stadion concertul dar intr-un spatiu deschis, viciat de alte zgomote a fost probabil un fiasco pt cei care au stat f in spate. “Incalzitorul” Paul Oakenfold si-a facut job-ul cred ca 45 de minute dar din pacate nu s-a sincronizat cu megastarul lasand o extra-pauza de o ora.

Mi-a placut spectacolul de la inceput pana la sfarsit, mi-a placut energia ei, nu am remarcat cand a facut play-back, nu mi-a placut vocea ei (dar oricum se stie ca nu vocea este valoarea industriei Madonna), mi-au placut mixurile si re-mixurile (sincer, daca as fi vrut sa ascult melodiile ca pe CD stateam acasa) – nu prea am gustat partea cu tiganiada dar am admirat mesajele pe care le-a transmis – simplu, la obiect – pe melodia like a prayer (spiritual si pacifist) si pe you must love me – antirasism. Nu am gustat f tare genul melodiilor de pe ultimul album dar  melodia devil wouldn’t recognize you mi s-a parut f reusita in concert. Si mi-a placut stilul cameleonic de a trece de la o melodie la alta de la un gen muzical la altul. Si modul in care ne-a rock-ait un pic cu chitara a fost fain J Repet: daca ar fi avut si o voce de exceptie era o artista to-ta-la!

Concluzia mea: super-profesionista, incredibila din cap pana-n picioare (chiar daca aparent e un mic scheletron cu muschi), o femeie puternica care a ridicat o industrie. Toata admiratia.

Varianta sum-up : a fost un show fain care din punctul meu de vedere a meritat efortul.”

posted by Ruxandra P.