Apocalypto

sursa imagine : aici 

Doua motive  m-au impins sa scriu acest post … Unul este acela ca Pro Tv difuzeaza acest film, evident, nu in prime time … Ma mir ca nu au dat in acel interval de ora noul film al lui Banica … Dar ma rog, felicitari ca il difuzeaza 🙂 … Al doilea motiv ar fi acela ca acum cateva zile am dat de o „desteapta” care urla cat o tineau puterile ca Gibson este o catastrofa ca om, actor si regizor … Whatever …

„Apocalypto” este un film imens, dupa standardele mele … Este regizat incredibil iar actorii meritau fiecare cate un Oscar … Toti … Mai ales fetita aceea impinsa cu un bat de un pradator … M-a infiorat modul in care isi schimba fizionomia , de la a cere indurare la a ameninta … ” Ti-e frica de mine ? … As si trebuie !” … O scena incredibila, cea mai buna dintr-un film care reuseste pe deplin sa redea zvarcolirile unei civilizatii in pragul colapsului … O civilizatie care a lasat in urma marturii senzationale, o civilizatie a cunoasterii, si in acelasi timp, o civilizatie capabila de o cruzime extrema, caracteristica comuna marilor civilizatii pre-columbiene …

Nu mi s-a parut un film dur, pentru simplul fapt ca istoria a pastrat marturii ale unor ritualuri mult mai sangeroase decat si-a permis Gibson sa regizeze … Coloana sonora, eset probabil cea mai buna pe care am auzit-o vreodata, completand perfect elementul vizual, imbinandu-se precum monstruoasele blocuri de piatra ce compun piramidele maya … Faptul ca filmul este vorbit in limba care descinde direct din limba vorbita in trapezul maias, nu face decat sa adauge veridicitate filmului, si ,sincer, nu mi-a fost deloc dor de engleza …

A doua scena care m-a frapat este cea din final … despre poporul maya se spune ac a disparut pur si simplu in jungla din Yucatan si America centrala … A disparut fara o urma … Priveste ultima scena a filmului, si vei intelege ce am simtit …  O tristete adanca, ce transecede erele …

If you know what i mean …

6 răspunsuri

  1. Un super film. Gibson e putin excentric. Poate ca asta ii si trebuie unui regizor. Sa nu uitam de Tarantino, pe care il consider un dement 😀 Dar a facut filme F bune, si aduc aminte de Pulp Fiction, pe care il consider capodopera lui. Mie mi-a placut si Inglorious Bastards, chiar daca nu e in concordanta cu istoria ( modul in care a murit Hitler )

    Imi place Gibson, mi-a placut Apocalypto

    • am vazut Inglorious B. … Excelent … Iar Apocalypto l-as include in orice topul meu personal 🙂

  2. Cuvinte mari pentru un film frumos.

    Cred ca l-am vazut de vreo 2,3 ori.

    • l-am vazut si eu de mai multe ori … mi-a demonstrat inca o data ca Gibson este un regizor colosal …

      senzational fil. plin de faze memorabile …

  3. Da, intr-adevar, scena cu fetita este una dintre cele mai terifiante scene cinematografice, desi la inceput starneste o imensa compasiune, un sentiment de mila absoluta.
    Scena din final este cea in care fugarii vad corabiile conquistadorilor ancorate in golf. Doar ce sosisera. Era inceputul sfarsitului. O intreaga lume va dispare in doar cativa ani.
    P.S.:
    1. Articolul tau, Klausen, dovedeste ca esti un tip foarte inteligent, desi ai doar 35 de ani. M-ai impresionat, ceea ce m-a determinat sa postez acest comentariu.
    2. Am si o rugaminte la tine: poti sa scrii un articol despre provincia Cabinda din Angola?

  4. una dintre marile enigme ale civilizatiei … unde au plecat ? … de ce ? …
    ce ma intriga este paradoxul ca cei considerati urmasii uneia dintre cele mai avansate dintre civilizatiile cunoscute sunt une dintre cele mai inapoiate comunitati ale societatii moderne .. tehnologic, vorbind …

    1. multumesc fain pentru apreciere. cu atat mai mult cu cat vad ca am tastat catastrofal postul asta 🙂
    2. sincer, despre Cabinda nu prea stiu nimic in afara faptului ca pot sa o indic cu usurinta pe harta … insa, este o idee buna, ar putea fi un subiect la un moment dat. insa tot ce postez aici este absolut neprogramat asa ca … cine stie ? :lol:.

Lasă un răspuns

