Shark Night 3D

 

 

Imi aduc aminte de perioada imediat urmatoare revolutiei. Televiziunea nu intrase inca in casele romanilor sub forma colorata si zgomotoasa si, nicidecum, de inalta calitate, precum televiziunea impusa in ani de canalele TV comerciale autohtone. Astfel ca tot ce venea pe ecranul televizorului, dublat si in toate limbile continentului atragea ca un miraj. Imi amintesc perfect o seara de sambata cand ProSieben a difuzat seara tarziu un clasic horror care m-a incantat. Filmul se numea “Jaws” …

Mi-a placut la nebunie “Deep Blue Sea”, vazut intr-o sala goala, intr-un cinema comunist care nu auzise de notiunea “incalzire”. Mi-a placut si il consider unul dintre cele mai bune filem care s-au infruptat din isteria in masa creata de “Jaws”. Mi-a placut pana si ultrarealistul “The Reef”, in ciuda infatisarii sale deloc sangeroasa, raportat la imaginea ucigasului absolut al marii …

“Shark Night 3D” nu mi-a placut. Desi mi-am dorit asta. Mi-am dat seama ce va oferi vazand scena idioata din intro. Ma indoiesc ca vreun rechin sanatos la cap si cu oarece respect fata de sine va zgaltai o biata femeie in felul in care se intampla in debutul acestui film. Doar daca nu o fi fost vorba de vreo orca, insa nu mi s-a parut ca ar fi fost ceva … Vazand, apoi, prezentarea echipei de productie, realizata in stil retro, mi-am inchipuit ca voi avea face de un oldtimer care a avut parte de un facelift. Pe dracu’ …

“Shark Night” este un film realizat cu mijloace si cu o conceptie moderna, care, spre disperarea mea, pune intr-o lumina noua catastrofalul “Piranha”, si el, tot 3D. Ala a fost un film stupid, insa asta este tac’su. O intriga ce nu poate convinge nici cel mai ingaduitor fan horror si un joc absent al unpr actori distribuiti in pielea unor personaje osciland intre superficialitate si stupizenie abisala.

Filmul nu prea are de-a face cu rechinii, care stralucec mai ales prin absenta, efectele speciale fiind dramuite cu atentie. Este un paradox, pntru ca aici intervin singurele puncte bune ale filmului : relativ putin sange si rechini destul de rar observati. Ceea ce pare a fi realist, avand in vedere ca este greu de explicat suta de litri de sange / victima din alte filme. In plus, in cazul unui atac, ma indoiesc ca vei avea ocazia sa vezi prea mult din cel care te ucide …

Inchei cu o intrebare : un rechin care sa intreaca o barca de mare viteza si un skijet asemenea ?!?!?! … Saracu’ Darwin …

Distrus de Rotten Tomatoes (16% freshness) si ridiculizat de Imdb (4,1), “Shark Night 3D” etse un film care si-a ratat scopul : acela de a distra, macar. Pentru ca avea toate sansele sa faca asta. Daca subiectul era abordat cu ceva mai mult cap …

2 răspunsuri

  1. Pierdere de timp, huh?

    • ma, in lipsa de orice altceva, merge, oarecum. insa, daca ai vreo alternativa, e pierdere de timp, da.

Lasă un comentariu