Coproductia ruso-americana „The Darkest Hour”, produsa de catre cunoscutul kazah Bekmambetov, amesteca lucrurile bune cu cele rele. Rezultatul este incert si tocmai aceasta incertitudine trage puternic in jos un film care putea fi o revelatie. Filmul este o inca o incercare de a impune opiniei cinefile conceptul de blockbuster rusesc, concept ale carui origini par a se trage din insusi „Ночной дозор” sau „Night Watch”, un film deja cult, semnat de catre acelasi kazah.
Din pacate, statutul de blockbuster in Rusia nu inseamna acelasi lucru si dincolo de granitele stepelor est europene, astfel ca pana si „Night Watch” a fost primit cu destula reticenta. Din punctul meu de vedere, cel mai bun film cu implicare rusa, facut in asa fel incat sa se plieze tiparului superproductiilor occidentale este de departe „Mongol”.
„The Darkest Hour” pleaca de la o idee interesanta. Cred ca avem parte de o interpretare originala a apocalipsei, desi sa-r putea spune ca americanii le-au luat-o inainte rusilor, al lor ” Vanishing on 7th Street” fiind destul de aproape de subiectul abirdat de rusi. Desi cotate cam la fel, „Vanishing” mi s-a parut mai compact, in primul rand pentru ca ofera un acting de luat in seama, un capitol la care „The Darkest Hour” pierde prin neprezentare.
Scenariul este incomplet dezvoltat diluandu-se pe parcurs pentru ca, in final, sa esueze complet, povestea ramanad in aer, fara a induce macar teama ca alte milioane de doalri vor fi aruncate pe apa sambatei pentru a obtine o continuare. Un subiect dezlanat si fara sustinere, avand in vedere ca filmul , in ansamblu, nu lasa sa rasara nici macar o urma de talenyt, indiferent din ce parte a camerei ai cauta.
Efexcele speciale sunt destul de interesante, din cand in cand, imaginile Moscovei pustiite fiind destul de bine realizate, putand, pe undeva, aspira la statutul de clona a New-York-ului devastat din „I Am Legend”. Comparatia se opreste, insa, la nivelul de clona, orice alta asemanare cu filmul american fiind un afront. decenta se opreste insa in momentul in care discutia se apropie de reprezentarea creaturilor de dincolo de scutul energetic. Am mai vazut ceva similar in „Ghost Rider” si nu imi mai trebuie ceva similar. Intr-un cuvant … sucks.
Un film care nu merita prea mari sanse. 4,8 pe IMDB, desi ar fi meritat undeva spre 5,5, in opinia mea, si dezolare suprema pe Rotten Tomatoes, 3.0 si 11% freshness rate. Sper ca Bekmambetov sa nu dea chix cu urmatorul sauproiect pentru ca exista destule asteptari de la acesta: Abraham Lincoln: Vampire Hunter.
Cinefilia : Florin, Melania, Adina, Marian, Piratul Cinefil, Jovi – care ma pune in incurcatura, Poison Whiskey, Cine Matinal, Despre Filme – amintindu-ne de … Joker, Alexandra, O lume in imagini, Anzhela Movies
hm , night si day watch sunt superbe , chiar socante referindu-le la superproductiile americane … pacat ca n-a aparut si cel de-al treilea ( ssst , eu inca sper 😀 )
kazahul face treaba buna ( cele de mai sus au fost facute low budget si nu cu tz milioane dolari ) …
si am vazut scenarii bune ( A&B Stugatski ) omorate de pelicula 😆 este chestie de sansa si … idee
cand spui de Strugatski te referi la „Picnic… ” ??. am citit doar cartea, care a fost magistrala.
cat despre Night Watch, tot incerc sa il revad si nu gasesc timpul libedr …
a , nu , dupa Picnic este Stalker , calauza , magistral !!!!
ma referam la Ostrov … idee buna , realizare no-budget 😀
NightWatch si DayWatch merita , chiar daca n-ai timp ! atat de trist cum numai rusii il pot face 😀
Ostrov … mi-e strain. cele doua le tin aproape, pentru o zi … ploioasa 🙂
nu mi-a placut deloc !! nici nu vreau sa dau argumente pentru ca nu cred ca merita nici macar asta =)). cand te gandesti cat de nerabdatoare eram sa-l vad si ca eram chiar dispusa sa-l vad la cinema…. si eu sper ca Bekmambetov sa nu se injoseasca la fel in urmatorul proiect
sper sa nu o dea in bara pentru ca stiu oameni care asteapta „Abraham” ca pe cozonac 😆
mie asta mi-a placut intr-o oarecare masura avand in vedere ca ma dau in vant dupa scenarii apocaliptice. mai departe de atsa, insa, sunt de acord cu tine.