The Descent

 

In general, un film horror are o anumita doza de predictibilitate, un spatiu temporal de o secunda sau doua in care te poti refugia din fata terorii. Ma refer, in principiu, la coloana sonora care tensioneaza brusc atmosfera, sesizabil, aproape palpabil, un efect care, de obicei, iti  ofera ragazul de a iti intoarce privirea sau a iti astupa urechile. Exisat un film care nu nu face asta …

Halucinantul „The Descent” refuza din start orice compromis. Odata instalat in fata ecranului …

In aria genului horror am intalnit extrem de rar un film care sa propuna un subiect atat de contorsionat incat sa ai senzatia ca ai alunecat, pe nesimtite, intr-un alt film decat cel pentru care ai platit bilet. Sincer, nu ma pot gandi decat la surprinzatorul „Vertige„, un film extrem de realist despre alpinism care deviaza brusc si iremediabil catre un slasher movie in sensul cel mai pur. „The Descent” incepe brutal, printr-un accident de masina si te duce cu gandul la o poveste paranormala doar ca subiectul deviaza la fel de neasteptat catre aventura calustrofoba a unei expeditii ratate intr-o pestera neexplorata. Exceptionalul Neil Marshall dozeaza perfect misterul iar aventura ce parea a te indrepta catre un „survival movie” deviaza din nou, definitiv catre una dintre cele mai autentice senzatii de groaza pe care mintea umana o poate experimenta. Imagineaza-ti un spatiu ingust si aerul rarefiat, intuneric absolut si una dintre cele mai ingrozitoare creaturi care a populat vreodata visele creatorilor de film. „The crawlers” nu sunt altceva decat materializarea monstrilor care ne-au pandit, in copilarie, din coltul intunecat al camerei. Sunt groaza in forma pura, sunt un cosmar dus la perfectiune prin faptul ca ideea unei specii involutive de hominizi, izolata si bantuind un sistem de pesteri necunoscut inca nu este deloc atat de utopica.

„The Descent” exceleaza prin senzatia de veridicitate prin felul in care exploreaza nu doar instaurarea deplina a groazei cat si deprecierea imediata a relatiilor umane si a instinctului gregar intr-o situatie limita. Omul devine fiara si lupta cu disperare pentru propria-i viata, devenind, intr-un spatiu inchis si fara sansa de a primi suport din partea civilizatiei, la fel de periculos precum creaturile care il haituiesc.

Acest film este cotat la 7,3 pe IMDB.  Horror in toata puterea cuvantului. Unul dintre cele mai bune din istorie, si clar in Top 10 -ul genului pe ultimii 20 de ani.

Film urias.

Cinefilia : Marian, Adina, Piratul Cinefil, Jovi & Co, Angela, Teo, Laura, Radu – despre o capodopera

There are no comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

<span>%d</span> blogeri au apreciat: