Aventura mea greaca (1)

As putea spune ca aventura a inceput in Keramoti, avand in vedere ca intre Svilengrad si Orestiada am capotat, adormind si trezindu-ma cand eram undeva pe autostrada in jurul orasului Xanthi, unde „Elie” Dumitrescu a reusit sa ramana antrenor vreo „cateva zile”. De la Ploiesti pana in Keramoti am facut in jur de zece ore, plecand pe la zece noaptea si ajungand pe la opt si ceva dimineata. GPS-ul, setat pe „economy”,  ne-a purtat pe un traseu format din drumuri comunale bulgaresti, adrenalina fiind la cote maxime, prin niste pustietati de toata frumusetea. Asta daca nu ar fi fost bezna …

Keramoti este preferabil, se pare, orasului mai mare Kavala, pentru faptul ca distanta pana in Thassos este mai mica iar cursele ferry sunt mai frecvente. Patru persoane si o masina ne-au costat 32 EURO, imbarcarea a durat cam 15-20 minute (dar asta depinde de momentul in care te prezinti pe chei), si vacanta putea sa inceapa…

Drumul catre insula, vreo 10 kilometri,  nu a durat mai mult de 30 de minute, Thassos primindu-ne cu ceva nori, dealtfel singurii care aveau sa apara pe parcursul saptamanii petrecute acolo. Nici un pic de ploaie, insa, si o temperatura extrem de placuta …

Nu am zabovit in Thassos, cunoscut local sub numele Limenas si am mers pe drumul de coasta catre Skala Potamia, unde aveam cazare. Orasul arata bine, insa aveam sa ne intoarcem acolo abia in ultima zi, inainte de plecare. De vina, in principal, a fost un mic satuc despre care o sa povestesc intr-un post viitor … Skala Potamia se prezinta promitator, odata ce ajungi pe coasta de nord est a insulei. Tolanit confortabil pe o vale aflata la poalele muntelui Ipsario(n), cel mai inalt al insulei (1,205m), Skala Potamia trebuie diferentiat de Potamia, satucul situat deasupra acestuia, pe versantii estici ai muntelui.

Prima impresie, insa, nu a fost una care sa se incadreze in familia cuvantului „paradis”. Multe vile, moteluri si facilitati de cazare, doua sau trei strazi asfaltate si altele neasfaltate, prafoase, care le intersectau. Curti extrem de ingrijite, in schimb spatiile publice erau invadate de vegetatie, in general arsa de caldura verii. Si neasteptat de multe gunoaie. Insula musteste de turisti romani. Nu stiu daca asta are vreo legatura cu ambalajele abandonate pe marginea drumului, in cantitati suparator de mari. Prima impresie nu este extrem de favorabila, insa as estima, din experienta acum, ca efectul neplacut va trece in scurt timp …

In Skala Potamia vei gasi destule taverne dar si fast food-uri, in varianta greaca. Tarabe si magazine cu souvenirs-uri, un ATM Emporiki aflat undeva catre iesirea inspre Kinira, vreo doua supermarket-uri no-name de dimensiunile unor Carreffour Express, situate, ambele, la iesirea catre Thassos, dar si alte cateva mini market-uri unde poti gasi ceea ce ai nevoie, in caz ca nu esti incadrat in sistemul all inclusive (am vazut bratari pe insula). Mica statiune nu este un loc perfect insa beneficiaza de una dintre cele mai bune plaje ale insulei, cel putin asa mi s-a spus de catre gazda noastra. Este vorba despre Golden Beach, o dezamagire din punctul meu de vedere sau, cel putin, in nici un caz o plaja din Top 3 a ceea ce am gasit aici. Despre asta, altadata. Daca prima impresie nu a fost stralucita, asa cum am spus deja, seara a venit la timp pentru a schimba starea de spirit, Luna deasupra Potamias Bay stergand orice impresie negativa. DEFINITIV.

There are no comments on this post.