Aventura mea greaca (2)

Golden Beach este considerata local ca fiind cea mai buna plaja a insulei. Ar putea fi considerata astfel doar datorita oportunitatilor de a face shopping desi, din punctul asta de vedere, are concurenta puternica din partea plajelor din proximitatea oraselor mari ca Limenarias sau Limenas, care o intrec, chiar, in ceea ce priveste aspectul comercial. Nu stiu daca asta ar putea fi motivul pentru a face cateva sute de kilometri pana in Thassos, putand gasi asa ceva, foarte simplu, la Mamaia. Plus boxe care iti sparg urechile. Eventual, manele …

 

 

Golden Beach este o plaja cam de nivelul celei din Mamaia, as spune. Are cateva zone in care este destul de larga, cu nisip foarte fin, in schimb, in anumite parti se ingusteaza pana la a avea cativa metri pana la linia unde ajung valurile, acolo experienta nefiind deloc exotica, fiind, in acelasi timp, si foarte aproape de strada care se intinde de-a lungul plajei, strada strajuita de vile si puzderie de taverne.

Apa este limpede si curata insa nu cred ca egaleaza ceea ce ai putea gasi prin piscinele din Maldive:mrgreen: … Am gasit la sfarsitul lui August o apa calda si aproape fara valuri. Nu mi s-a parut foarte aglomerat, desi in week-end situatia s-a schimbat intr-o oarecare masura. Din loc in loc, pe fundul apei se gasesc si pietre. Cand am ajuns pe plaja, in prima zi, am „campat” intr-o zona destul de ingusta a plajei unde sezlongurile erau oferite gratuit in contul unei consumatii de la o taverna de peste drum de plaja. Cu alta ocazie, insa, am ales un loc in apropierea micului port de la iesirea sudica a orasului unde doua sezlonguri si o umbrela au costat 5 EUR.

 

 

Un loc interesant, in afara zonei cu magazine, mi s-a parut micul port situat in sudul plajei. Sunt acolo cativa dintre palmierii care m-au incantat in Thassos si un fel de „muzeu” al traditiilor locale, sau cam asa ceva. Mi-a placut extrem de mult arhitectura cladirii. Undeva, peste port, in fata muzeului se afla un balci care sluteste peisajul insa se poate trece usor peste asta, la o taverna, in fata unei halbe cu Mythos.

 

 

 

 

 

 

 

Fara a impresiona intr-un mod deosebit, Golden Beach ramane un loc frumos, muntele Ipsario, livezile de maslini de pe pantele sale si padurile de pini formand un peisaj care te poate rapi minute bune din cotidian, in timp ce plutesti in deriva, printre pestii care, cu indrazneala, ti se strecoara printre degetele de la picioare. Plaja ok, atmosfera relaxanta. Nu am auzit muzica ceea ce mi se pare un lucru bun. Daca prima impresie nu a fost stralucita, dupa cateva ore am intrat in atmosfera, fara a avea habar ca ceea ce era magnific cu adevarat, abia avea sa urmeze …

2 Răspunsuri

  1. Felicitari pt locul ales. F bine ca n-ai ales ‘litoralul’ romanesc.

    • l-am ales pana acum de mi s-a acrit !😆
      m-am invatat minte. da’ au fost momente in care m-am simtit ca acasa. cred ca numaruyl de roamni pe insula aia era maimare decat cel de greci. cred ca 3 la 1 …

Lasă un răspuns

