Aventura mea greaca (8)

Una dintre intentiile cu care am plecat in Thassos a fost aceea de a nu ne limita la o singura plaja, idee ce s-a dovedit foarte inspirata, in ceea ce priveste peisajele de pe coasta estica. Una dintre zile a fost pastrata pentru a face un tur complet al insulei, urmand ca, pe parcurs, sa putem identifica o plaja noua unde sa poposim pentru acea dupa amiaza. Pana la urma aveam sa revenim tot la GoldenBeach, avand in vedere ca nu am gasit nimic care sa merite. Probabil am batut recordul mondial de distanta intre locul de cazare si plaja, ajungand la 100 km, insa asta este doar o fateta a povestiii …

Un tur complet al insulei merita cu siguranta, Thassos oferind o varietate de peisaje. Dupa cum am mai spus, coasta estica (dinspre Turcia) este mult mai accidentata, drumul de coasta serpuind in cea mai mare parte la mare inaltime deasupra marii, existand destule ocazii pentru fotografii de colectie. Mai ales daca ai un aparat foto bun. Soseaua este in stare foarta buna, combustibilul doar ceva mai scump decat la noi, asa ca o plimbare de cateva ore nu are de ce sa strice.

Lasand la o parte Panagia si Skala Potamia, sunt doua destinatii in care este musai sa te opresti. Makryammos merita pentru plaja proprie si pentru “Marble Beach” din apropiere, la fel Kinyra si senzationala sa “Paradise Beach”. Dupa Kinyra, mergand catre sud, intalnesti Aliki, iar imediat dupa aceasta este obligatoriu sa te opresti la Manastirea Archagelos, asta chiar daca ‘nu te afli intr-un voiaj ecumenic” cum s-a exprimat un clasic in viata. Am vizitat doar zona rezidentiala a manastirii si magazinul de amintiri. Ne-a impresionat curatenia si ordinea care plasa fiecare lucru la locul sau, insa bomboana de pe tort o reprezinta terasa manastirii, strajuita de pomi si aflata mult deasupra marii, pe un perete stancos. Un sfat : dupa plecare, pe latura opusa manastirii a golfului, opriti pentru a face poze. Peisajul este dramatic. Noi nu am oprit si este unul dintre putinele lucruri pe care regret ca nu le-am facut in Thassos …

 

 

 

Odata trecuti de manastire peisajul devinde din ce in ce mai arid iar pantele se domolesc. Mai putin spectaculoasa si mult mai aglomerata, zona vestica a insulei este lipsita de padurile de pini de pe coatsa estica, aici predominand vegetatia mai rezistenta la seceta. Multi maslini. Plajele nu mi s-au parut atragatoare, mai mult pietroase, desi am vazut cel putin una paradisiaca, insa extrem de greu accesibila, fiind, mai degraba, un petec de nisip la picioarele unui perete de stanca.

 

 

In Potos am facut dreapta catre Theologos, vechea capitala a insulei, in perioada pirateriei. Ascunsa intre muntii din interior, orasul era mai usor de aparat, insa in present traieste intr-o izolare deprimanta, in opinia mea. Am gresit drumul si am ajuns in suburbiile oraselului, formata dintr-un mix dezolant de dependinte gospodaresti in ruina, sol pietros si vegetatie arsa de soare. Odata intrati in oras, nu ai nimic spectaculos de vazut, insa strazile inguste si cele cateva case ingrijite aduc un farmec special locului. Am vazut vreo doua taverne, o biserica cu un turn spectaculos si cam atat. Plus cateva casute care aratau incantator. Si rodii, in arbusti, asa cum nu am intalnit pe coasta vestica … Drumul pana in Theologos este in stare foarte buna si destinatia merita, ca experienta, insa nu pentru shopping.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Limenaria nu ne-a produs nici o impresie. Cred ca o pot asemana cu Ovidiu, de la noi. Marea e aproape, aglomeratie, vegetatie putina, foarte mult soare, si un aspect foarte comercial. Plaja dinspre iesirea catre Limenas este extrem de lunga si pe alocuri foarte lata. Vazuta de sus, de la taverna de langa magazinul cu bijuterii, pe care il cunosc toti cei care ajung aici, este spectaculoasa, insa nu este amenajata, sunt foarte putine umbrele disponibile iar soarele bate in plin cea mai mare parte a zilei. Cred ca este pentru fanaticii sunbathing-ului. Apa arata bine, iar peisajul de fundal este superb, in zare zarindu-se continentul.

 

 

 

 

 

 

 

 

Un orasel care mi-a placut foarte mult este Skala Marion. Extrem de mic, se intinde in jurul unui mic golf cu cheiuri pe malurile sale, impresionand casele cu mai multe etaje aflate pe marginea golfului. In vecinatate am observat o plaja destul de aglomerata. Plecand de acolo am incercat sa ne oprim la doua alte plaje, dar am intalnit una pietroasa intr-un loc si o alta extrem de ingusta si aglomerata in celalalt, astfel ca am renuntat si ne-am continuat drumul.

 

 

 

 

In Thassos ne-am oprit in ziua plecarii, pentru o scurta vizita, inainte de a ne imbarca pentru Keramoti. Un oras frumos, dar nu cel mai special al insulei, la acest aspect votand cu hotarare pentru Panagia. O zona serioasa pentru shopping, peste tot ce am vizitat pana atunci, si un port frumos. Zona cu restaurante este frumos ingrijita.

 

 

 

 

 

Am plecat din Thassos cu convingerea ca am avut o vacanta reusita si, cu fiecare zi ce trece, sunt din ce in ce mai constient de asta. Este cu totul altceva decat ceea ce ai putea vedea pe litoralul autohton, chiar daca unele dintre probleme noastre par a ne fi urmarit acolo. Thassos este o insula care ofera peisaje frumoase si destule destinatii pentru a nu te plictisi. Localnicii sunt politicosi si par a avea o parere buna despre romani … Paradoxal, o chestie greu de intalnit “intre Carpati”. Mancare buna, liniste, nu foarte mare aglomeratie (am fost, totusi, la sfarsitul lui August) si nici o urma de stres privind iminentul faliment. Sincer, grecilor nici nu cred ca le pasa. Stiu sa isi vanda “marfa”, natura fiind bunul lor cel mai de pret.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Una dintre intrebarile pe care mi le-am pus a fost aceea daca m-as mai intoarce in Thassos. Sincer, in perioada imediat urmatoare, as raspunde “nu”. Am vazut mare parte dintre “secretele” insulei si cred ca dupa un anumit timp totul tinde a deveni repetitiv. Daca ar fi avut, insa, o “fantana a dorintelor” as fi aruncat un ban acolo. Undeva in viitor, imi doresc sa ma intorc. Pentru costitele lor de miel si pentru dulceturile lor senzationale … 

2 răspunsuri

  1. Fratica, ai vazut programul de la DigiS ? 😯

    3 meciuri pe zl 😯 😯

    PLUS INCA o optiune, sa vezi si pe altele, PE SITE la ei 😯

    Oferta ulultoare 😎

    Gata cu streamingul sau cu ener vatu ca da pe rumenos :)))

    • L. , sunt fericit !!! Iti dai seama ? Pai, TVR-ul o sa ia intotdeauan Barcelona, Milan sau Real Madrid. Asa ca in afara astora, meciurile de interes includ automat englezi, asa ca Digi nu o sa aiba ce sa faca !!! 😆 muahahahaha

      auzi, ai vazut ceva pe site la ei ? cum merge ? n-am vazut inca nimic, si in weekend ne mai pisca si dau pe acolo cate ceva de interes …

      ps. am senzatia ca ai auzit si tu de demba Ba, ala, huh ? :mrgreen:

Lasă un răspuns

