Da Vinci’s Demons

dvdsd

In principiu, subiectul “Leonardo Da Vinci’ starneste curiozitatea. Dincolo de comercializarea excesiva a imaginii enigmaticului italian, datorata, cel mai recent, nebuniei “Browniene”, simbolistica davinciana a intrigat mai mereu, teoriile conspirationiste gasind in acest domeniu un teren extrem de fertil. Nu imi displac aceste teorii si voi recunoaste ca mi-a placut “Codul lui DaVinci”. La fel de mult precum mi-a placut si “Holy Blood, Holy Grail”, cartea care asigura fundatia pe care Brown si-a cladit popularitatea.

Un film/serial care sa abordeze  povestea “nespusa” din spatele uneia dintre cele mai fascinante personalitati ale istoriei umane nu avea cum sa nu provoace nerabdare. Asteptari, dintre cele mai inalte … Dar …

  “Da Vinci’s Deamons” nu pare a fi un show slab. Nu este, insa, atat de bun precum “Borgias”, nici acela vreo capaodpera. Are, totusi, punctele sale forte, episodul pilot radicand o parte a cortinei in spatele careia se intrezareste un serial care, aparent, ar beneficia de un acting peste medie a distributiei.  Deasemenea, efectele speciale par destul de solide, scena pasarilor observate de Leonardo zburand in slow motion avand un impact extrem de placut, as spune asupra privitorului.

Acum, este greu sa imi dau cu parerea asupra unui subiect pe care nu il stapanesc macar la un nivel care sa imi multumeasca propriu-mi orgoliu, insa am o vaga senzatie ca serialul asta are o mare lipsa. Imensa. Covarsitoare. Straluceste prin insasi absenta personajului principal, Leonardo. Individul acela , care ii poarta numele, nu are nici cea mai vaga legatura cu imaginea pe care lumea i-a construit-o lui Da Vinci de-a lungul a cinci secole, de cand a plecat. Este doar un kitsch, un fake, o incercare nereusita de a grefa un cliseu hollywood-ian unei  personalitati fabuloase. Nu stiu daca ma exprim tocmai correct, insa a il prezenta pe Da Vinci in ipostaza unui latino-lover amator de incaierari prin baruri mi se pare sinonim cu a produce un film despre Timur Lenk, acesta imbracandu-se si purtandu-se precum… Karl Lagerfeld. La dracu’, asta este o blasfemie, insa nici portretizarea “reusita” de Goyer&Co asta nu pare departe.

“Da Vinci’s Deamons” este un serial care da senzatia ca are forta unui  “Hell on Wheels” de a te tine aproape, timp de un sezon. Insa nu imi dau seama ce ar putea, odata trecuta perioada intersezon, sa te atraga a urmari si un al doilea calup de episoade.  Acum, depinde mult si de felul in care scenariul dezvolta povestea …

2 Răspunsuri

  1. Salut imi place blogul tau, vreau sa stiu daca te intereseaza un schimb de linkuri cu http://www.dvg-original.com , eu te-am adaugat deja.Astept raspunsul tau, Multumesc frumos.

    • da, cu placere. merci pentru vizita.

Lasă un răspuns

