Jack Reacher

jr

Cu ceva timp in urma , un film intitulat „Faster” aducea un suflu nou in materie de action-thriller, propunand o abordare relaxata, ca sa nu spun lenta, a genului. Surpriza era amplificata si de faptul ca un dur al momentului, Dwayne Johnson, producea un rol in care adrenalina venea in doze mici, ca o cura de dezintoxicare pentru un dependent de actiune la viteza a sasea. Intre timp am mai identifict cateva filme de tipul acesta, si as indica in primul rand „Drive”, cu Ryan Gosling. Poate si remake-ul „The Mechanic”, cu Jason Statham si excelentul Ben Foster. Este posibil sa gresesc insa am senzatia ca avem deja de-a face cu un nou subgen, care modifica intr-o anumita masura genul action, luandu-i din ritmul alert si grefandu-i o doza in plus de … calitate.

„Jack Reacher” nu este o capodopera. De fapt, are dezavantajul de a isi grefa scenariul pe o serie de clisee care au plictisit o lume intreaga, de cand un anume Brian De Palma si-a inchipuit ca poate lua un pitic de un metru-s’un-stilou si il poate transforma in cel mai bun agent secret de la 007 incoace. Incluzand in recuzita si cutia de pantofi, absolut necesara. Cruise nici prea mare actor nu mi se pare, in ciuda faptului ca un miliard de femei m-ar putea ucide din priviri doar pentru a sopti o astfel de blasfemie.  Nu face, insa, un rol rau aici cu toate ca afirmatia precedenta imi este sustinuta de prestatia lui Robert Duvall. Cred ca cele 15 minute in care apare batranul sunt de ajuns pentru a polei „Jack Reacher” si a il ridica indeajuns de mult deasupra unui thriller mediu pentru a putea considera acest film o alternativa pentru oricare seara de weekend.

Scenariu interesant, cateva personaje reusite (inclusiv cel al lui Cruise), o serie de elemente cinematografice care tind catre cinema-ul adevarat (am avut senzatia ca identific elemente noir, la un moment dat). Un persnaj negativ credibil, foarte credibil, interpretat excelent de Werner Herzog, insa insuficient exploatat, parca. Filmul pare a pune bazele unei francize, lucru care nu m-ar supara, cu toate ca aud ca nu prea a rupt box-office-ul cum s-ar fi asteptat producatorii.

7 pe IMDB si as inclina sa fiu de acord cu cotatia asta.

8 Răspunsuri

  1. Eu l-am văzut și chiar mi-a plăcut🙂

    • bun. nu ma asteptam, avand in vedere ca nu prea il inghit pe TC.

  2. Nu ratezi nici o ocazie sa spui ca nu-l suporti pe croaziera . Cred ca este vorba de o prejudecata peste care nu vrei sa treci🙂 Iti pot spune 5 filme dintr-un suflu , filme care se incadreaza in primele 15 din lume care au ajuns acolo si datorita lui Croaziera Toma .Primul e „Nascut pe 4 Iulie” pe care l-a uitat toata lumea , dar care e film greu ! Tipul e inca platit cu zeci de milioane pentru un film ! Dar , iti inteleg prejudecata pentru ca si eu am destule . Una e Tom Hanks …

    • eh, o simpla coincidenta faptul ca l-am atacat de doua ori in timp scurt🙂 in principiu nu prea il bag in seama. nu stiu daca este prejudecata , pentru ca parerea mea despre TC s-a schimbat in timp . pe de alta parte, m-am uitat pe CV-ul lui dupa ce am vazut comentariul tau si recunosc ca este posibil sa fi exagerat🙂

      altfel, nu iti place Hanks ? etse compara nationala, pentru americani. si pentru mine😆

  3. Filmul de fata are un atu care nu a fost destul de bine exploatat . Jack apare din senin sa-l ingroape pe puscas si , de-odata , il crede inocent…
    Hanks mi-e antipatic asa, ca om . Ca actor n-am nimic sa-i reprosez . Am vazut aproape toate filmele cu el , inafara de Forest Gump si Streets of Philadelphia , pe care nu o sa le vad niciodata . Am , si eu , damblalele mele🙂

    • Bine, din ce am inteles personajul asta s-ar putea sa puna bazele unei serii. s-ar putea ca un alt film sa aduca mai multa lumina asupra lui JR.

      cat despre Hanks, nu sti chiar nimic de el ca om. ca actor insa mi se pare mult mai mare decat TC. dincolo de Forres si Philadelphia, care nu mi-au placut …

  4. Ai inteles ce-am vrut sa zic , nu-mi place ca fizionomie , Doamne feri! , ce-am eu cu omul Hanks ?
    Asta cu actor mai mare ca altul e ca intrebarea : care pictor e mai mare , Leonardo da Vinci sau Henri Matisse ? Sa fim seriosi !🙂

    • comparatia aia cu pictorii pica nasol la mine. mi-a explicat cineva, odata, in mod savant , ca am gusturi de cacat in materie de pictura. s-ar parea ca sunt atras de picturile alea vandute de unii amatori, pe la mare😆

      insa iti dau dreptate, este vorba, pur si simplu, de perceptie. ce unuia ii place altuia ar putea sa ii provoace repulsie …

Lasă un răspuns

