Bulgaria. Cateva impresii (3)

Am ajuns la „Nisipurile de Aur” pe ruta Ploiesti-Urziceni-Slobozia-Constanta-Mangalia-Vama Veche. Aleg drumul asta pentru ca imi place, intotdeauna mi-a placut. Un alt avantaj este acela ca nu este aglomerat iar gropile au disparut de multi ani. In plus, este mai putin monoton decat o cursa cu 130 km/h pe autostrada. Asta daca esti norocos …Am plecat la 6 dimineata si am ajuns in Nisipuri la 12 fara ceva. Vreo cinci ore, avand in vedere ca am stat ceva in vama pentru verificari, avand cu noi un pusti care nu era pe numele nostru. Vama nu a fost aglomerata nici la intrarea in Bulgaria si nici la iesire. Vigneta a costat 10 leva (5 EUR), si este dispinibila la cateva sute de metri de vama, intr-un rest stop. Drumul intre Constanta si Mangalia de care m-am temut (l-am parcurs in patru ore acum vreo doi ani) a fost ok si la fel s-a mentinut si in weekendul in care ne-am intors. Intre Vama Veche si Zlatni Pyasatsi se merge ecelent. Drum cu doua benzi, mai bun decat la noi, destul de pustiu si populat in special de masini cu numar de Romania. Foarte multe eoliene (unele misto de tot, vopsite in diferite nuante de verde pentru a se integra in peisaj). Cateva sate prin care esti nevoit sa treci. Am respectat limitarile de viteza (50km/h indoor, 910Km/h outdoor) pentru a nu avea probleme. Adevarul e ca nu am vazut politie deloc, desi auzisem ca traseul este itesat de radare. Nu se trece prin orasele mai mari, Balchik sau Shabla. Imposibil a se rataci drumul. Exista indicatoare in alfabet latin asa ca cel mai simplu lucru e sa o tii tot inainte sau sa mergi dupa harta, din oras in oras.

blg23

blg24

blg25

blg26

blg27

blg28

blg29

blg30

blg31

blg32

blg33

Un lucru care m-a surprins, pentru ca nu se potrivea cu povestile despre sejurul in Bulgaria, a fost acela ca plaja era destul de … aglomerata cu mici gunoaie. Mucuri de tigara, mai exact, prieteni vechi, de pe litoralul nostru. Nu stiu daca este musai datorat faptului ca plajele bulgaresti erau intesate de turisti romani. Dealtfel, nici nu sunt sigur ca romanii erau cei mai numerosi. Presupun ca proportiile erau aproximativ egale, intre romani, rusi si nemti. Masinile sunt majoritatea din RO, avand in vedere ca noi ne permitem drumul cu masina personala. In statiune am vazut extraordina de muti tineri. Adolecsenti, adica, undeva intre 16, 17 ani si 23 ani. Atmosfera era galagioasa,muzica vuia tot timpul, strazile erau pline de petrecareti catre seara. Sticle cu bautura peste tot. Ce m-a frapat, insa, a fost faptul ca debandada asta nbu dadea senzatia de … nesimtire. Nu aveai nici o secunda senzatia ca vreo sticla iti poate ateriza in cap sau ca poti fi calcat cu X6-le de vreun interlop sau alte chetii de genul asta. Din punctul asta de vedere ,Zlatni Pyasatsi are o bila alba. Mare …

There are no comments on this post.

Lasă un răspuns

