Elysium

eli

Cu ireal de mult timp in urma am admirat fara rezerve un film semnat de debutantul sudafrican Neil Blomkamp sub obladuirea lui Peter Jackson. Era vorba de „District 9„, un manifest anti-rasism si, in acelasi timp, un atentat la adresa stilurilor SF mainstream. Blomkamp nu s-a spetit cu munca de atunci asa ca urmatorul sau lungmetraj a venit abia in acest an si chiar daca nu a atins standardele excelentului film de debut as spune ca ramane un urmas merituos. „Elysium” mi se pare mai bun decat celelalte doua filme cu pretentii de blockbuster aruncate in arena SF a anului 2013, „After Earth” si „Oblivion”. De fapt, sincer sa fiu, parerea mea este ca le bate la curul gol …

In primul rand pentru ca Blomkamp insereaza si in acest film o serie de reflectii pe marginea rasismului ridicat la rang de politica oficiala ceea ce obliga privitorul la a procesa informatia in locul unei contemplari bovine. Ceea ce este mare lucru avand in vedere bugetul serios pus la dispozitie. De obicei, la banii aia, multi producatori se intreaba la ce este nevoie de profunzime cand ai la dispozitie CGI-ul …

Ca veni vorba de asta, efectele speciale mi s-au parut decente sua chiar ceva peste, chiar daca in anumite momente s-a cam exagerat. Exoscehletul ala exista deja, probabil o sa fie perfectionat in urmatoarea suta de ani dar ma intreb, totusi, daca daca va ajunge sa sara precum in Jazz Jackrabbit … Ma rog. Interpretare tipica pentru Damon(buna), reintalnire placuta cu Jodie Foster si Wagner Moura („Tropa de Elite”), si o noua iesire la rampa a starului din „District 9”, Sharlto Copley care incanta intr-un rol negativ. M-a cucerit prin fabulosul accent sudafrican …

Fara a fi vreo capodopera a genului, „Elysium” mi s-a aprut un film bun, cu un csenariu consistent. Nu a avut nevoie a se pretinde vreun omagiu-nu-stiu-cui pentru prelua tot felul de cacaturi vechi de cand lumea precum „Oblivion”. Nu aduce nimic nou nici in materie de efecte speciale. Este previzibil si conformist, in final, cand se preda fortei cliseelor dar, cu toate astea, nu este un film care dezamageste. Ceea ce conteaza, pana la urma.

Cotatie buna pe IMDB. 6,8. Eu i-as da un 7 …

8 răspunsuri

  1. E un film ok. M-a facut sa revad Contact.

    Pana una alta, de ce nu vrei tu sa vezi Hunger Games? Aseara sala a fost plina ochi. Eu deja am programat pentru saptamana viitoare sa ma duc sa iau cartile. 🙂

    http://www.imdb.com/title/tt1951264/?ref_=hm_inth_t1

    Ps: Jocul lui Ender e deja inceputa. Pana de Craciun o ai inapoi. A durat un pic sa ma apuc de ea pentru ca trebuia sa termin Praxis.

    • primul mi s-a parut de rahat. o chestie superficiala, din categoria „Twilight”. presupun ca media aia vine de la adolescenti indragostiti de Lawrence …

  2. Uite ceva care mi-a trezit atentia. Nu este Black Hawk Down, care in opinia mea va ramane unul dintre cele mai bune filme de razboi, dar pare a se apropia mult de el. Sper sa nu fie un esec asa cum a fost Tears of the sun.

    • aha. interesant. o sa il vad cu siguranta.

  3. Ma bucura cronica ta la Elysium . In acord deplin . District 9 , un film excelent ! Iar Copley fabulos ! Impotriva a tot ce se spune despre Damon , imi place foarte mult ca actor , ca prezenta…etc. Filmul nu este mai rau decat multe filme bune , efectele , nu decente , ci foarte bune , totul foarte veridic conceput . Oblivion si familia Smith – fite nereusite . In concluzie , mi-a fost frica un pic de dezamagire , dar nu este , nici pe departe , cazul .
    Asta cu jocurile foamei chiar nu o inteleg . S-a facut atata caz de filmele astea…Primul l-am vazut la sala si , literalmente , m-am ofticat ca am pierdut timp si bani . Asta da cliseu . Si inca unul prost !

    • ce se spune despre Damon ?! … de la Bourne incoace nu stiu sa aiba cineva tupeu sa se ia de el. il sfasie armata de fani ! 😆
      Legat de jocurile foamei, cred ca avem de-a face cu un nou gen de cinematografie adresata generatiei ipad. Preiau clisee si le livreaza intr-un mod incredibil de superficial. adica exact ce ii trebuie unui hipster cu castile-ndesate in urechi
      sau, poate, am imbatranit eu 😆

  4. Ar fi foooaaarte interesant ca Lone survival sa fie ceea ce trebuie ! Apropos de propunerea de mai sus …

    • adevarul e ca mi-e dor de ceva de genul Black Hawk Down. Imi plac la nebunie filmele de genul asta. intre altele sunt fan „Homeland”

Lasă un răspuns

