O’Haras Irish Pale Ale

1

„O’Haras Irish Pale Ale” este o bere din portofoliul Carlow Brewing Company, o companie irlandeza dinMuine Bheag, Carlow County, in nord vestul  regiunii sud estice a Irlandei, daca mi se permite o astfel de localizare a orasului de bastina. In ciuda aspectului cat se poate de traditional al elementelor de design al produselor sale, compania nu are o traditie extrem de importanta, fiind infiintata de fratii Seamus si Eamonn O’Harra abia prin 1996. Compania se vrea o alternativa „quality oriented” pentru gigantii care domina piata irlandeza a berii. Este si motivul pentru care berile Carlow sunt destinate mai degraba exportului decat pietii interne.

Berea este caracterizata ca fiind un hibrid intre clasica India Pale Ale (IPA) si un tip de bere recent (lansat in anii ’80 de Sierra Nevada BC), American Pale Ale (APA). Initialam avut senzatia ca simt o aroma asemanatoare celei a mierii, dar, dupa ce mi-am tot infipt paharul in nas, am reusit sa nu mai identific aroma respectiva. Cert este ca aceasta O’Harra’s are o aroma puternica, indiferent cu ce aduce, un aspect vag tulbure si o textura care poate fi caracterizata oricum dar nu „spalacita”. Amaraaaaaaaaaaaaa al dracului, posibil peste nivelul Joker IPA ale celor de la Williams Bros Brewing, ” O’Haras Irish Pale Ale” este o bere serioasa. Consider, totusi, ca pretul de 15 RON practicat de Mega este cam piperat. As merge, in cazul asta pe Joker IPA, 13 RON. Si mai buna, din ce imi aduc aminte.

2

6 Răspunsuri

  1. IPA sint favoritele mele, imi place aroma puternica pe care ti-o lasa in gura.

    • norocul tau ca ai ocazia sa le gasesti usor … p’aci apar doar cand si cand. din ce am inceract pana acum pot spune ca nu se joaca cu amareala … iar asta imi place😆

  2. in germania se gasesc mai greu ca in .ro. Nemti astia nu vor si nu stiu decti berea lor. Drept e ca e buna, dar nu are nimic special, mai toate sint la fel.

    • am gasit niste beri senzationale de la nemti. alea de la Augustiner-Bräu. adici nu se prea gaseste bere de import in D ? bine, au ei cateva sute de marci asa ca nu e o drama.

      in US ai stat ? pentru mine ala este ElDorado .

      • nu se prea gaseste bere de import in magazinele germana, acuma au mai inceput sa apara, dar pina recent doar bud, urquell, killkenny si guinness. iar cele citeva sute pe care le mentionezi tu tre sa cam mergi pt ele. foarte multe au o distributie foarte restrinsa, asa ca tre sa te multumesti cu cele „comerciale”. Augustiner se gaseste doar itntr-unul din magazinele de la mine din oras si costa 20 de euro lada (mi se pare scump cu spume).

        am trecut prin us, am stat aproape 2 luni in dallas, dar sincer nu prea am amintiri legate de bere, mi-au ramas intiparite pe retina chelneritele de la hooters si bonne daddy (bune cu spume).

      • aud prima data de B.Daddy dar de hooters am auzit din belsug😆
        in america, se pare ca berile bune , metaforic vorbind, trebuie sa le cauti dupa primul rand de sticle, alea gen Bud, Miller Lite si alte porcarii. cred ca este acelasi fenomen de care imi spui ca se intalneste la nemti. microberari care distribuie doar in zona limitrofa.

        si eu am luat augustiner la pret de ustura. sau asa am crezut. la doi euro si ceva sticla (11 RON) era parfum, avand in vedere preturile traditionale din occident si ce se practica acum pe la noi.

        asta era aia de m-a incantat.
        https://klausen1976.wordpress.com/2012/07/17/augustiner-weisbier-test/

        nu se mai gaseste prin Ploiesti, din pacate.

Lasă un răspuns

