2013 Review : Top Seriale

Daca anul trecut ma opream la doar cinci pozitii, pentru 2013 nu imi ajung zece pozitii, asa ca ma vad nevoit sa renunt la cel putin doua seriale pe care le consider „must see”. Ma refer la „Orphan Black” si la excelentul „Vikings” al celor de la History. Astfel …

1. Breaking Bad

Foarte multa lume s-a temut de ceea ce Vince Gilligan avea sa propuna pentru finalul a ceea ce consider a fi cel mai bun serial pe care l-am vazut vreodata. Din punctul meu de vedere, finalul a fost perfect reusind sa imi indeplineasca toate asteptarile. Cred ca serialul acesta a lasat un gol imens in univesrul „tv series” si nu stiu cand si ce va putea sa il inlocuiasca .

2. Game of Thrones

Dupa finalul „Breaking Bad”, „GOT” ramane lider incontestabil al acestei categorii. Exista o masa incomensurabila de fani care ar considera o blasfemie clasarea acestui serial pe un loc secund, in orice top, nu doar acesta de fata. Sincer sa fiu, nici nu prea am argumente contra unei astfel de idei. Pur si simplu asa am simtit. „Game of Thrones” este magie in stare pura. Iar povestea este atat de consistenta incat cred ca starea de gratie va dura pana in ultima secunda a show-ului. Care sper sa vina, candva peste vreo trei, patru ani …

3. Homeland

Spre deosebire de multe alte seriale, „Homeland” a reusit sa tina extrem de aproape de standardele impuse dupa primul sezon. Foarte putine fluctuatii, iar asta se datoreaza, cred, prestatiei fabuloase a acestei „Claire Danes”, care reuseste un rol de care nu cred ca se va mai putea distanta vreodata. De vazut ce se va intampla cu sezonul patru, avand in vedere ca serialul a preluat o caracteristica impusa de „Game of Thrones”, anume soarta extrem de cruda a personajelor cult.

4. American Horror Story

Dupa demonstratia de arta cinematografica macabra numita „Asylum”, AHS urca stacheta cu o poveste despre vrajitorie. In general, subiectul asta obisnuieste sa produca tot felul de porcarii insa „Coven” este pur si simplu incantator. Inca o data, acting incredibil al actorilor din distributie, in acest sezon debutand in forta Angela Basset dar, mai ales, Cathy Bates. As vrea sa spun ca AHS este o rveelatie dar ma tem ca a devenit, deja, o certitudine.

5. Big Bang Theory

Cu toate ca se afla la al saptelea sezon, BBT reuseste un lucru fantastic. Nu plictiseste si, in caleasi timp, umorul pare din ce in ce mai sanatos, ceea ce vorbeste despre prospetimea show-ului. In opnia mea, cea mai buna comedie a anului, reusind sa treaca peste „Modern Family”.

6. Ray Donovan

Nu pot sa spun DE CE atrage atat de mult acest serial. Probabil este vorba de chimia dintre Liev Schreiber si Jon Voigt, doi actori care pun in scena un conflict senzational al personajelor pe care le interpreteaza. Este de ajuns pentru a astepta cu sufletul la gura a doua parte ? Showtime este convins ca da. Sunt absolut de acord …

7. Bates Motel

Pana la urma, cred ca „Bates Motel” este marea revelatie a acestui an, in materie de seriale.  Excelent realizat, serialul preia o idee legendara si refuza a isi bate joc de ea. Ceea ce este un lucru rar in universul filmului actual.

8. The Walking Dead

Prima parte a sezonului patru al show-ului demonstreaza ca producatorii s-au intors la obiceiurile proaste ale sezonului doi. Serialul tinde a fi repetitiv iar asta este o veste proasta, din moment ce prima tresarire de orgoliu a noii serii s-a facut simtita in momentul reaparitiei lui Morissey, in rolul „Governor”, sau cum s-a numi acum. Adica, cam tarziu, ar spune foarte multi. Cateva episoade care nu au adus nimic … O veste buna ar fi ca , aparent, McCreary s-a apucat mai serios de treaba, coloana sonora devenind din ce in ce mai buna …

9. Modern Family

Cu toate ca alterneaza momentele bune cu episoade … seci, „MF” ramane un serial extrem de bine vazut, umorul sau subtil facand in continuare deliciul fanilor devotati.

10. The Killing

„The Killing” mi se pare un serial subevaluat, mai ales in ceea ce priveste primele doua sezoane. Desprins din gena „Twin Peaks”, show-ul atrage atentia prin nenumaratele rasturnari de situatie si prin rolurile extrem de bine interpretate de Mireille Enos si Joel Kinnaman. Pacat ca sezonul trei a fost asa de slab, ceea ce a atras anularea show-ului, cu ceva sanse , totusi, pentru o continuare. De vazut daca ultimile sase episoade se vor vedea, pana la urma, pe „sticla” …

10 Răspunsuri

  1. B.B
    Dexter
    S p a r t a c u s (cu uItimu sez)
    G of Thr
    Vikings
    Bates
    TBBT

    • GOT sub Dexter & Spartacus ?!?!?!?! WTF ?!?! nu m-au prins deloc alea doua. si am incercat … Deci ti-au placut Bates & Vikings !!! au fost preferatele mele pana la COven …

      • Pai de Bates si Vikings ‘yo’ ti-am z i s😀

        La Vikings cand deja il urmaream si de ,,Bates” cand era doar pe imdb anuntat si ti-am precizat de Vera

        Spartacelu e pe locul ala din cauza actiunii de r a z b o i / infruntari (multe intamplari… suspans si actiune in aproape orice episod) pe cand la G o Thr e cu t easere (gen oleaca W. WaIkers) si paIavrageala… semn ca mai e pana sa inceapa ‘uar-u’

        Poti sa te uiti si pe imdb… si vei observa ca cea mai mare cotatie la G of Thr s-a indreptat in special spre ultimele episoade dar mai ales pe ala cand s-au taiat… ,,gatleje”! (pt ca da… uneori se da cotatie si la episoade!)

        Motivul e simplu: A avut actiune (cu intamplari dramatice) si suspans acolo! Semn ca si altii cauta asta la G of Thr

        Agreez si paIavrageaIa ca sa inteIegi diverse chestii dar cand e prea muIlta si la ce ‘worId’ are G of Thr… momentan e cam putina actiune! (si e cam aiurea ca sunt doar cateva ep pe sez)

        Inca mai e pana sa se ajunga la infruntari de armate (g e n) ca-n LOTR

        ATUNCi va fi gen e p i c!… cu WaIkers si Dragons si bla bla

        Pana atunci… la capitoIuI action, Spartacelu e de top 3 si e cam Ok sa fie asa pt ca era ultimu sez… iar la G of Thr… mai e!

        La capitolul chestii criminaIe, Dexter isi merita topul! (si ca are ceva ce putine seriaIe au: 8 sez cu o asemenea cotatie la finaI)

      • posibil, am primit sfaturi bune in materie seriale de la tine🙂
        Spartacus ma seaca cu slowmotion-ul ala tip 300. mai da-o-n cacat, cat leviteaza aia ? permanent ?😆 zici ca e shambala, nu imperiul roman. sper sa nu fi nimerit eu chiar episoadele alea cu d’aia de leviteaza:mrgreen:

        episodul ala 9 din GOT a fost crunt, pentru cei care nu au citit cartea . am fost socat, adevarul e ca am avut o experientra similara si cu Homeland si WD, de anul asta. m-au luat prin surprindere. asa am aflat ca o sa imi lipseasca Hershel,desi cat a fost in distributie ma dispera cu tonul sau molcom😆

        ai citit GOT ? mi le-am luat si eu luna asta dar nu ma arunc pe ele, avand in vedere ca serialul a ajuns la mine primul. nu vreu sa il ruinez, este prea bun.vezi, sa nu scapi ceva informatii pe aci !

        cat despre Dexter … a cam luat-o la vale … a fost ok finalu’ ? ca BB i-a cam dat calsa, daca ma iau dupa emulatia starnita de finalul de show …

  2. As renunta din topul tau la Ray Donovan, The Killing si American Horror Story si le-as inlocui cu Sons of Anarchy, Suits si Boardwalk Empire. Si daca tot ai spus ca ai scos cateva seriale din top as mentiona Hell on Wheels, Justified, Dexter si Castle. Orange is the new black se pare a fi foarte interesant, dar inca nu a ajuns pe lista mea. Ieri m-am apucat de Bates Motel si imi place.🙂

    • Poate doar SOA sa faca fata celor pe care le-ai scoate. De Justified am auzit multe lucruri bune , dar nu am reusit sa il gasesc. Eventual, poate iti faci mila😆
      OITNB e interesant, dar m-am lasat dupa primul episod in favoarea altor proiecte …

    • pai, chestia asta a ajuns la asa nivel incat HBO a ajuns sa se laude cu asta:mrgreen:😆

  3. Sunt cateva seriale aici care merita vazute

    • eu ma gandeam ca … toate🙂

Lasă un răspuns

