Man of Steel

mos

In ciuda faptului ca am fost incantat in copilarie sa privesc un film clasic din seria „Spider Man”, stand ghemuit pe o scena de cinematograf de provincie, la doi metri de uriasa panza alba, nu am devenit niciodata un fan adevarat al fenomenului „Marvel” sau a celor similare. Pur si simplu nu m-am regasit in vreun supererou. Probabil nu am intalnit niciunul care sa zdruncine domeniul horror, pentru ca altfel ar fi stat situatia …

Ca o opinie strict personala, consider ca povestea „Superman” nu prea mai poate ajunge la consumatorul de ciema actual. In ciuda revitalizarii genului super hero, cred ca este nevoie de o reinventare a conceptului. Un reboot … Batman si l-a primit cadou, prin fabuloasa trilogie a lui Nolan. Asa ca nu mira deloc faptul ca acest „Man of Steel” este cu totul altceva decat te-ai fi asteptat. Ca privitor neutru, pentru ca fanii genului, or fi stiut ei ce avea sa vina …

„Man of Steel” este pentru Superman ceea ce a fost „Batman Begins” pentru tipul obsedat de lilieci. Un update serios care smulge eroul povestii dintr-o epoca in care siretlicul cu tipul care prinde frumusica in zbor prindea la public, fara a fi in pericol de a parea desuet. Noua poveste este scufundata intr-o solutie hiperconcentrata de efecte vizuale care mi-au spus un singur lucru : „Man of Steel” nu este un film oarecare … Este MASINARIA DE VISE LA CAPACITATE MAXIMA …

Nu cred ca standardele „Pacific Rim” au fost resetate, dar filmul asta este perfect capabil a te lasa mut. Si mai are si nororcul unui personaj negativ interpretat cu talent de singurul care putea, probabil, asta. Senzationalul Michael Shannon, un tip cu o carisma intunecata data dracului …

Cu toate ca filmul nu trece de 8 pe IMDB, asa cum au reusit multe din „suratele”sale, as spune ca este de departe cel mai misto „shm” vazut de mine, de la „Dark Knight” incoace. Evident va urma o continuare si ma intreb daca franciza asta va avea sansa unui „joker” care sa o trimita direct in istorie. Pana una alta, nu imi pare deloc rau ca l-am vazut … Probabil am deja o pozitie ocupata pentru topul 2014. Nu ca mi-as dori asta …

8 Răspunsuri

  1. acest film schimba destul de mult regulile sf.ului actual care deja devenise banal si enervant de plictisitor, povestea e una specifica „omului” zburator, dar efectele sunt de nota 10, un fel de transformers 1, sau avatar, adica ceva nemaivazut.
    eu unul l.am urmarit cu placere in ciuda faptului ca de multe ori il trecusem cu vederea pentru ca ideea ma obosise deja.
    repet, un film pe cinste care merita vazut.

    • si eu am trecut peste el de multe ori. m-a intrigat un comentariu, aici, in care mi s-a spus ca am ceva de vazut in filmul asta. tocmai laudam Pacific RIM. Care ramane etalon, in opinia mea …

  2. Ia uite-l cum isi schimba din nou parerea… la v i z i o n a r e
    😀

    • bai, am ramas interzis. nu se compara cu Pacific Rim, dar este fantastic dpdv al efectelor vizuale. ma rog, sunt din alta categorie, MOS si PR, dar asta m-a impresionat, da. din pacate, am fost dezamagit de Wolverine …

  3. Pai de vizuaI ti-am zis si yo!

    Cat despre ”Wolvy”… daca ai fi stiut de some old comics, stiai si faptul ca fiImul e dupa acea editie cand el cica se duce prin Japonia. (era o editie scurta)

    ProbIema e ca producatorul nu prea a adus de la el ci a urmat o revista de benzi (VECHE) si fiImul a fost ce-ai mentionat si t u!

    Oricum… Hugh e prea folosit in rolul asta din cauza popularitatii personajului (comics / cartoons) si de fapt, ar trebui sa fie si despre echipa lui!

    Dupa cum am mai mentionat… ultimul X – m e n mi-a pIacut! Si ala era fara Hugh (in restul fiind cu el si tot evidentiat)

    E ok si cu el dar mai sunt si altii ce-ar trebui evidentiati

    • imi aduc aminte. era vorba de efecte speciale, da.

      bai, am vazut un trailer la wolverine. si m-a batut unul la cap va e musai sa il vad. am rezistat o vreme. una peste alta, nu cred ca a fost rau ca m-am adus aminte de vremurile trecute (cu alde vandam si altii), dar ma asteptam la mai mult spectacol. si n-a fost. poate faz cu trenul, dar mi s-a parut nasoala.

      oricum, nu se leaga de mine fenomenul super heroes, si pace. aveam pe lista si Amazing Superman, un film care a trecut destul de neobservat, in opinia mea …

  4. Oricum… la Marvel (fiIme)… baza se pare ca e in Iron man implicit

    A v e n g e r s (fiind pe aIocuri chiar si funny pe Ianga action p a c k e d)

    • Iron Man … „ma „topesc ” dupa el … nu am inteles de unde atatia bani pe franciza aia …

Lasă un răspuns

