The Hunger Games: Catching Fire

hgcf

Voi incepe prin a spune ca nu sunt un fan al seriei. Asta nu inseamna ca nu i-am acordat atentie, asa cum s-a intamplat, la vremea lor, si cu „Twilight”, „Mortal Instruments” sau „Warm Bodies”. De fiecare data am ajuns la concluzia ca acest gen siropos nu mi se potriveste. Ma andesc ca este posibil sa fi trecut in tabara celor care nu mai cred in povesti cu zane. ceea ce nu este deloc un lucru bun, doar inevitabil, din pacate. „The Hunger Games” intra in aceeasi categorie. Il gasesc schitat in culori mult prea …pastelate. Daca ar fi sa aleg romantismul, as alege ceva mai gothic.

Aceatsa a doua parte a povestii mi s-a parut ca da semne de oboseala in ceea ce priveste inspiratia. Ma rog, creditele pentru acest lucru ar trebui acordate autoarei cartilor. „Catching Fire” nu este nimic altceva decat o re-pixelare a povestii. Inspirational, ideea mi se pare tributara practicilor din show business, unde, in pana de idei sau solutii, producatorii unor spectacole reincalzesc ciorba deja serivita inventand editii speciale cu protagonisti din sezoanele trecute …

Una peste alta, filmul PARE mai bun decat primul. Pare, doar, pentru ca in esenta este exact acelasi lucru. „Catching Fire” beneficiaza, insa, de doi ani de progres in ceea ce prioveste efectele speciale si , mai ales, de banii adusi de prima parte a trilogiei. Mi-a placut in mod deosebit scena cu maimutele. De la „Congo” incoace consider ca animalele astea pot aduce ceva macabru in lumea filmului, fara ca filonul sa fie folosit cum trebuie.

Nu stiu cat castiga Lawrence din asocierea cu aceasta serie, dar comparand prestatia curenta cu ce a oferit in „Winter’s Bone”, as spune ca „Hunger Games” nu o ajuta prea mult in ceea ce priveste actingul. Rolul este superficial, dupa parerea mea. Totusi, distributia isi face cu brio treaba. Legat de rolul lui Tucci si incercarea de a caricaturiza mastile din showbizz, as spune ca al sau Caesar Flickerman este departe , dar departe rau, de dementialul personaj al lui Tucker,  Ruby Rhod.

„Catching Fire” este un film bun, in cazul in care esti atasat francizei. Altfel, cred ca sunt sanse mari de tot sa te lase indiferent. Cazul meu. Oricum, cotatia IMDB mi se pare o gluma. Buna sau rea, depinde de care parte a baricadei te afli.

2 răspunsuri

  1. L-am vazut la cinema si sala era plina. Sunt un pic dezamagit pentru ca s-a oprit destul de brusc. Ce e mai rau e ca ultima carte au decis sa o imparta in 2 filme asa incat abia prin 2015 vom avea seria completa. In genul Hunger Games o sa apara curand si Divergent. Sa vedem cum o sa fie acea serie. Pana una alta Hunger Games ramane un film de vazut.

    • s-a terminat brusc ? pai mai urmeaza partea a treia, trebuiau sa va perpeleasca nitel … nu cred ca imi mai bat capul cu urmatoarele …

Lasă un răspuns

