Ender’s Game

egm

Fara a fi un devorator al genului, as putea spune ca am cochetat serios in adolecenta cu science fiction-ul, prima perioada a anilor ’90 fiind extrem de ofertanta din punctul de vedere al titlurilor lansate. Nu m-au atras greii Herbert sau Asimov, in schimb m-a incantat stilul lui Paul Anderson sau cel al lui Aldiss. Am considerat „Sera” cea mai buna carte citita, pana cand am dat de „Cantica pentru Leibowitz”, cartea lui W.M.Miller, carte care avea sa imi redefineasca preferintele, inclinand in mod definitiv balanta catre SF-ul post apocaliptic. „Ender’s Game” a fost una dintre cartile care mi-au placut enorm. Am fost destul de surpins sa descopar ca senzationala idee a mormonului Card nu era chiar foarte cunoscuta unor amatori de filme science fiction …

„Ender’s Game” este un film bun. Nu extraordinar, si as recomanda 100% cartea, in detrimentul unui film realizat intr-un fel care aminteste suspect de mult de „Hunger Games”. Ca si in cazul cartii, impactul devastator al ideii care alimenteaza povestea este condensat in final (stupefiant pentru mine, la momentul in care citeam pentru prima oara cartea). Altfel, actingul mi s-a parut oarecum superficial, cu exceptia numita Ben Kingsley, pe care il ajuta si personajul. Sau machiajul, pentru a fi mai exact. Si accentul neo zeelandez …

Cotatie fair pe IMDB, in opinia mea. „Ender’s Game” se leagana pe franghia subtire intre dezamagire si „certitudine” (n-am gasit altceva). As fi vrut sa fie ceva mai intunecat, mi se pare prea colorat pentru o ruleta ruseasca pusa la cale intre specii. Ceva tuse intunecate ar fi mers de minune cu excelenta coloana sonora … Dar e bine si asa . Film de vazut …

12 Răspunsuri

  1. Ai tu ce-ai cu tancii astia = ))

    Pre f er pe ala cu Jennifer decat ”kinderii” astia.

    • bai, nu stiu ce sa zic. am mers pe mana ta la partea a doua din HG, dar nu m-a convins. (cu exceptia maimutelor😆 )

      • Daca te-a convins asta cu ,,ieNdera”, e cIara :)))

      • nu as spune ca e mai bun decta HG. mai aproape de ce imi place mie. oricum, nici unul nu e cine stie ce, recunosc. oricum, pe tine te banuiesc ca ai o oarecare pasiune pentru J.Lawrence, altfel nu imi explic😆

  2. Filmul e bun si reusit, cartea nu am citito,
    Ideea ca acea persoana care e mai diferita, extrovertita, cea care are curaj sa nu inghita rahaturile ca turma din cauza ca le place pozitia calduta, ma atrage cel mai mult ca o persoana decizionala si inteligenta observa acea persoana care poate schimba banulul si normalul locului respectiv dacani se dancredit.
    Ma refer la capitan care a observat in pustii ceea ce altii de frica sa devina mai inferiori decat el prefera sa.l ocoleasca.
    Acest pusti are carisma si impulsionat de cineva cu decizii se poate realiza imposibilul.
    Acest lucru inschimb in viata actuala nu exista din cauza temerilor ca altcineva i-ar putea lua locul!

    • yap, bine spus. oricum, OSC a avut multe de spus in cartea asta, desi nu ai spune ca ai avea prea multe de invatat de la un nesimtit de teapa lui. daca ai timp (ca asta ar fi problema, pe vremurile astea) nu o rata … e buna de tot.
      altfel, da, in viata rela, foarte putini sustin calitatea, de frica sa nu si piarda scaunul. am observat asta …

      • Klausen, acum vad ca am scris cu piciorul, dar nu ma pot obisnuii cu androidul care e greoi. Prea multi ani cu Pc-ul

      • nu-mi dau seama la ce te referi, dar nu iti face probleme … eu habar n-am ce e ala android. saunt fan pe viata al PC-ului … cat o mai tine, ca vad ca se schimba preferintele …

  3. Filmul este reusit, chiar daca inainte sa intru in sala de film eram cu inima stransa ca o sa fie un mare esec. Dar nu a fost sa fie asa. Dupa film chiar am facut pe dracu in patru si am facut rost de carti si am inceput sa le citesc. Foarte bune! Vi le recomand.

    • cam groase,Babele🙂 mai ales Xenocid ! eu astept filmele😆
      sp. lasand gluma la o parte, serie legendara pentru SF

  4. Stiu ca e groasa. Tocmai de aceea am sarit-o.🙂 O sa o citeasca nea Sandel si imi face rezumat. Dar restul….jos palaria. Genia seria Umbrelor, seria paralela cu Ender`s Game. Micutul Bean si-a meritat toti banii.

    • pai un rezumat este chiar ceea ce va citi. o parere personala …

Lasă un răspuns

