Godzilla

gdz

Alaturi de noul „Planet of the Apes”, „Godzilla” a fost cel mai asteptat film al anului, in ceea ce ma priveste. Imi plac productiile astea imbuibate cu steroizi financiari, cu conditia sa imi stimuleze imaginatia. Am adorat primul „Godzilla” care mi-e mangaiat retina, cel din ’98, si nu am sa inteleg niciodata motivul pentru care a fost atat de criticat. Pana la punctul de a deveni film cult. Ceea ce, ca follower, nu ma deranjeaza catusi de putin.

Eram convins ca o sa imi placa noul „Godzilla”. Ma bazam si pe noul trend, nascut odata cu senzationalul „Pacific Rim”, un film care a dat tonul apetitului pentru „kaiju”, insa nu in forma clasica, neagreabila mie, cu tipi imbracati in costume caraghiase de cauciuc, ci cu monstri adusi la zi de puterea fara limite a tehnologiilor CGI. Well, mi-a placut noul „Godzilla”. Nu sunt, insa la fel de entuziasamt ca in cazul filmului lui Del Toro. Din doua motive.

In primul rand, „teapa” numita Bryan Cranston. Actorul caruia ii va fi imposibil a iesi din pielea fabulosului „WW” a fost unul dintre motivele pentru care am asteptat acest film. NU ma asteptam ca rolul sau sa aiba o pozitie periferica. Cu atat mai mult cu cat, atat cat a jucat, omul a ridicat vizibil nivelul productiei, dpdv al actingului. Odata Cranston iesit din peisaj, plus eroarea imensa de a distribui intr-un rol pur si simplu fara pretentii un actor de talia unui Ken Watanabe, „Godzilla” nu are altceva de facut decat sa se lase la mana efectelor speciale. Splendide, dar parca sub „Pacific Rim”.

A doua dezamagire si, in final, cea mai mare, a fost legata de poveste. Ma asteptam la orice dar nu la a transforma „Godzilla” intr-un Bruce Willis sau Will Smith. La dracu’, daca tot au dorit asta, puteau sa-i dea unuia dintre astia costumul ala de cauciuc (de care vorbeam mai sus) si ieseau mult mai ieftin …

Astfel, am avut parte de o experienta cu lumini si umbre. „Godzilla” este un excelent film de vara, un block buster despre acre aud ca isi va scoate banii. O sa il pot revedea de cateva ori, fara a ma plictisi. recunosc, insa, ca , pe de alta parte, ca fan al primei versiuni hollywoodiene, ma simt tradat de cliseizarea povestii si derapajul catre melodramatic. Ce rahat ? Ma intreb cine va mai avea curaj sa atace America, atat timp cat este aparata de Godzilla …

Lasand gluma la o parte. Mi-a placut …

There are no comments on this post.

Lasă un răspuns

