Brazilia 2014 : Noroc ca fluierul era … galben

Discutam cu cineva pe marginea actualului Mondial si omul opina ca generatia actuala a Braziliei este slaba. Sincer nu mi se pare mai slaba decat cea de acum patru ani. Brazilia are o echipa mai “europeana” ca oricand, soliditatea defensivei iesind in evidenta si datorita lipsei din atac a unui jucator cu adevarat stelar. Asa cum Brazilia a avut, in nenumarate randuri. Neymar pare “umflat” de presa si  a iesit oarecum sifonat din ciocnirea cu primul sezon in La Liga. Aseara, insa, omul a facut un meci bun. Sau, de fapt, a facut ceea ce trebuie. A inscris. O data. Al doilea gol nu ii apartine lui. Dar despre asta, ceva mai incolo …

Nu imi place Neymar. Mi-au placut , la vremea lor, Careca, Romario, Bebeto, Ronaldo, l-am idolatrizat pe Ronaldo, Rivaldo. Si l-am urat pe Ronaldinho. Neymar  nu imi place. Dar m-a uimit aseara felul in care s-a bucurat. Am senzatia ca anul petrecut in Spania l-a maturizat si, avand in vedere talentul de netagaduit, s-ar putea ca omul asta sa fie vedeta acestui Mondial. Intr-o echipa deloc slaba si in care, aseara, a stralucit “pariul anti-Mata” al lui Mourinho. Oscar a creat primul gol, a inscris un al treilea si nu s-a inghesuit sa bata penalty-ul cadou, primit de la Blatter. In plus a muncit enorm, avand cel putin o deposedare de manual, tipica unui fotbal care il transforma treptat intr-o varianta mai tehnica a colegului sau (netitularizat) Ramires.

Croatia a jucat curajos dar nu cred ca poate invoca exclusiv nedreptatea arbitrajului. Pana la urma, nu a inscris nici macar un gol din cele patru. A incercat ceva, dar diferenta de clasa era vizibila. Iar in fotbal, uneori munca nu este de ajuns, desi exista un cliseu care spune ca efortul niveleaza sansele. Le niveleaza pe dracu’ sau daca o face, FIFA are grija sa readuca lucuruile la starea lor de fapt.

Globalizarea fotbalului este doar o masca a controlului impus si dorit de FIFA. Segregarea sanselor este evidenta atunci cand vine vorba de bani. Multi bani. Croatia are sansa de a participa la un Mondial, insa mai departe locul ii este bine definit. Iar asta in nici un caz nu implica nerusinarea de a strica sarbatoarea unei natiuni care a bagat miliarde bune in show-ul condus de Blatter.

Nu a fost fault, acolo, la acea faza, in opinia mea. Nu a fost fault si ironic este faptul ca pe banca croata se afla un brazilian pur sange care putea depune marturie in ceea ce priveste un FAULT.

bra1photo credits :  AP Photo/Thanassis Stavrakis

Cu zeci de ani in urma, un tip venit din Kuweit, intra pe teren in hainele lui mirosind a petrol brut si incerca, de la inaltimea rangului, sa isi scoata echipa de pe teren. Lumea l-a considerat nebun. Sau excentric. Sau ambele la un loc. Ma intreb, insa, daca nu cumva, aseara, lui Ivo Josipovic i-a trecut acelasi lucru prin cap …

Meci de deschidere frumos. Brazilia nu avea nevoie de proptele, as spune. In rest … e ceva cu mingea aia !!!… Se comporta cam ca Jabulani …

4 Răspunsuri

  1. S.Antonio duce (recent) scorul meciurilor la 3-1 in finala NBA impotriva actualei detinatoare a trofeului (doua ori consecutiv): Miami

    Acolo SHOW!… nu la ,,Fred si BarNEY-MAR”

    Acolo is the pIace with: proba video

    si fara: http://postimg.org/image/kajm0rn73/

    Locul unde exista Gregg Popovich (de la S.A Spurs)… uItra respectat si din cauza atitudinii.

    NU Scolari care spune ca a vazut de cateva ori proba video si crede ca a fost penalty!

    Go Spurs!… Cea mai ,,internationala” echipa din NBA, care INCANTA!

    ––-

    NBA = Locul unde pt o simulare primesti amenda 5.000 $ (nu doar cartonas gaIben)

    ,,the NBA ordered him to give up $5,000 after a (video) review showed he over-exaggerated a foul during the game from the finals”

    • pai, stai linistit, la cum se dau penalty-uri, nu mai este mult pana cand FIFA/UEFA va imprumuta regulamentul din baschet.
      nu am unde sa vad NBA, daca nu ma insel, este pe dolce si n-am treaba cu aia …
      altfel, am admirat de cand eram pusti NBA-ul si am vazut cat s-a putut meciurile USA la Olimpiade, unde am senzatia ca nu vom mai vedea dream team-uri …

      dar tot la fotbnal raman, il am in sange. oricum, iti inteleg dezinteresul:mrgreen: deha, daca nu v-a calificat Pitzi😆
      eu sunt direct interesat:mrgreen:

  2. Uitasem ca tu esti ”engIez”…

    Buahahaha !

    Nu e vorba doar de nationala (si decat sa-i vezi ,,scremandu-se, e in regula si asa, adica: fara. | Te uiti si reIaxat la restul)… ca si cat au fost campionatele, am vizionat mai des campionatul NBA.

    (desi n-am renuntat de tot la fotbal pt ca e mandria continentului pana la urma si la unele derby-uri inca mai ai ce vedea!)

    La fotbal cautand in special: derby-urile sau cand era nevoie mare de puncte gen M.City

    Fotbalul tinde sa devina din ce in ce mai mult a Serie A (si in caz ca ai uitat, am mentionat deja ca in Serie A tin doar cu AcM, nu neaparat ca lubesc tot ce tine de campionatul ala sau cu toate echipele)… si ca o confirmare, se intampla si in campionatul tau:

    Si trendul asta nu a Iuat amploare in special din cauza Seriei A ci din cauza sezonului cu CheIsea a lui Di Matteo unde mai toti i-au observat si au vazut ca: le-a iesit! (mie de acolo mi s-a parut ca a inceput trendul si pt alte campionate, inclusiv engIez, pe alocuri)

    ,,Mourinho: ,,I have a feeling that many teams in the Premier League are playing very defensive football. Trying to stop the opponent pIaying.”

    (cam ironic avand in vedere ca, cam asta a cautat si el, recent)

    Dau plus Baschetului pt ca acolo ideea de baza e: Atacking! Si nici nu se trage de timp, ca astia din fotbal, vrand sa tina de scor.

    Si ca alta mentionare, simpatizez OIanda, si mi-a pIacut ce-au facut cu spanioIii… si am admirat si minunatia de goI a lui v.Persie!

    Doar ca, printre meciuri de CM, mai implic si niste NBA (for diversity and show!)

    * Daca ai avea torentel… le-ai putea urmari (macar gen in reIuare)

    • n-as putea spune ca nu ai dreptate. desi as zice ca fenomenul e mai vechi. probabil de la venirea lui Zola si Gullit, ca antrenori in Anglia. Mourinho a adus, la fel, tentidinta de a te baricada, si, in plus, au mai fost si dopatii aia de la Barcelona, pe care nu aveai cum sa ii bati altfel …
      una peste alta, Premier League parca nu mai e la fel de spectaculos ca pe vremuri, dar inca nu am migrat catre alte sporturi …

      nu cred ca ar avea rost sa caut sa iau meciurile in reluare, pentru ca am pierdut contactul cu fenomenul . sincer, n-as sti ce sa aleg.

Lasă un răspuns

