O experienta „gourmet”

O scurta vizita in Real, mi-a dat ocazia sa observ un stand cu produse traditionale … Ieri am rezistat tentatiei, astazi insa mi-a fost imposibil …

„Zacusca de fasole din Tara Fagarasului” arata bine de tot (argumentul care m-a facut sa o cumpar), desi ceva imi spunea ca ar putea fi o iahnie clasica de prin partile Prahovei … Nu a fost. N-as putea spune ca m-a cucerit pentru ca imi este greu sa asociez mancarea de fasole cu gustul acrisor, intepator al produsului oferit de catre Gourmet de l’Arte, o companie brasoveana care incearca sa impuna conceptul „slow food” in comportamentul gastronomic al romanului, si al carei website ma face sa cred ca oamenii chiar se pricep la ceea ce fac.

Produsul este relativ scump, in conditiile in care un borcanas de doar 200 g costa 10 RON. Nedumerirea mea este daca zacusca fagaraseana de fasole are intr-adevar acel gust acrisor, sau este vorba de un produs ratat …

In schimb, „Gemul de caise cu alune de padure”, deasemenea din Tara Fagarasului, are un gust aproape identic ca al gemului de caise pe care il mancam in copilarie, in casa bunicii. Nu pot da un verdict clar, pentru ca nu sunt un fan al gemurilori, preferand dulceata, insa ceea ce ofera compania din Fagaras este de calitate, desi la fel de scump ca si zacusca, costand 10 RON, un borcan de 200 g.

Alfel, ma mira efigia aceea de pe eticheta. Ma face sa ma gandesc mai degraba la zona Anzilor sau la insulele Pacificului decat la bucataria traditionala romaneasca … Presupun ca reproduce  o podoaba populara locala …

There are no comments on this post.

Lasă un comentariu