Occident …

 … dupa ’89, am fost un om ( de fapt, un copil, la vremea aceea) fericit … Am considerat ca lumea s-a schimbat iar din punctul de vedere al lucrurilor care ma interesau , atunci a inceput ceva sa functioneze … Sincopat , dar , sa functioneze …

Imi aduc aminte de fascninatia pe care o aveam pentru Occident … Atunci cand cineva pleca „afara’ eram dispus sa ii scriu o lista luuunga de nimicuri pe care sa mi le aduca … Carti, reviste, ziare, albumele alea frumos ilustrate, flyere promotionale de pe la hoteluri … Strangeam tot ce era colorat, culoarea aducea un suflu de libertate intr-o lume inca cenusie …

Apoi anii au trecut … Ma gandeam azi, in ajunul unei plecare spre unul dintre acele locuri, cam ce mi-as dori … Si mi-am dat seama ca nimicurile pe care mi le-as fi dorit cu ardoare in alte vremuri , ma lasa acum rece … Am renuntat la febra destrangator de resturi, ceea ce ma face sa ma simt paradoxal , mai bine … Pana la urma daca vreau sa imi iau ultima carte scrisa de  Brown, o astept aici, in Romania, nu trebuie s-o cumpar de la Oslo sau Barcelona … Si este valabil pentru multe alte marfuri sau servicii  … Occidentul a venit singur la noi, din pacate, pentru ca noi n-am fost in stare sa ajungem la el … Se preconizeaza ca ar mai dura cam 50 de ani , pana atunci , si asta in cazul in care ei sunt loviti de un meteorit ale carui efecte ar fi extrem de selective in privinta reginuilor afectate … Desi am senzatia ca , in mod straniu, si meteoritii , atunci cand lovesc, o cam fac tot in zone sarace …

Acum stand si reflectand, cred ca ar fi ceva ce mi-as dori sa imi aduca cineva din Occident … Un strop de civilizatie, putin bun simt, ceva curatenie, un minimum de decenta … Dar , din pacate aceste lucruri nu mi le poate aduce mie nimeni, eventueal si le poate aduce pentru sine insusi … Dar alegerea e grea …

Parfumurile si celularele lor sunt atat de atragatoare ! Iar ei sunt atat de prosti ! Si VOI sunteti atat de smecheri ! Personal, ma inscriu in randul celor chiar  mai prosti chiar decat ei … Stau aici si astept ceva decenta , in timp ce indivizi lugubri ne inchid orice usa catre civilizatie …

„Mosule nu vrei un parfum marfa? Il dau ieftin ! E praduit in Spania ” …

E tot ceea ce primim … Iar pretul mi se pare cam piperat, pe bune …

2 răspunsuri

  1. ” La omul sarac nici boii nu trag ” Cam asa e cu meteoritul ala, sau catastrofa naturala.. La noi trebuie sa se produca schimbul de civilizatie. Inca traim in umbra comunistilor de ieri si a sistemului de atunci. Ce e acum nu e democratie, e o democratie prost inteleasa, o democratie marca MADE IN ROMANIA. 50 de ani e o cifra decenta, saracu Brucan isi facea iluzii cu 20..

  2. Brucan era optimist … nu ii vom prinde nici in 50 de ani , nici in 50,000 … Pentru ca civilizatiile autentice sunt proiectate sa evolueze … noi … noi, suntem … Jmecheri ! …

Lasă un comentariu