Curuba : Test

Curuba este un fruct inrudit cu „fructul pasiunii”. Are o multitudine de denumiri : babana passion fruit in Noua Zealanda, banana poka in Hawaii, apoi curuba, curuba de Castilla, sau curuba sabanera blanca in Colombia, taxo in Ecuador, parcha in Venezuela, tumbo sau curuba in Bolivia, si tumbo, tumbo del norte, trompos, sau tintin in Peru.

Din punctul meu de vedere este la fel de aromat ca passionfruit, avand avantajul ca un fruct de curuba contine mai mult miez. Insa daca ai cumparat fructul pasiunii este inutil sa cumperi si curuba, mai ales ca acesta din urma este scum, incredibil de scump (peste 100 de RON Kg). Nu prea poti „manca” asa ceva pentru ca, estimativ, spre 70% din masa fructului inseamna seminte. Este insa folositor pentru aromarea unei salate de fructe, de exemplu. Fructele de genul asta au o aroma senzational, din ce am observat eu, pana acum. Pretul recomanda passion fruit, repet, desi nici ala nu este ieftin.

L-am gasit in Careffour, si am fost socat de pret, care nu se justifica, decat in cazul in care fructul are utilizari de care eu nu am auzit …  Pe de alta parte cred ca nu poate fi cultivat in Europa, astfel incat costurile cu transportul sunt reflectate in pret. Nici nu vreau sa ma gandesc cat ar costa un miez de durian !

2 răspunsuri

  1. Seamana putin cu rodia, numai ca difera forma, culoarea si pretul.:))

    • da, ai dreptate, continutul poate fi asociat cu cel al rodiei, dar gustul este diferit, totusi. semintele sunt mai mici la curuba.
      nu stiu daca sunt inrudite cele doua plante.

Lasă un comentariu