The Pacific : Opinie

Am vazut recent un film australian, „Kokoda”, ce putea fi descris printr-un singur cuvant : noroi … Era vorba despre luptele purtate de australieni in Papua Noua Guinee … „The Pacific” urmareste campania US Marine Corps in timpul WWII pe frontul din Pacific, in Insulele Solomon sau Okinawa. Face acest lucru prin a urmari destinele a trei personaje reale, dintre care doar doua resuesc sa supravietuiasca razboiului.

The Pacific” este realizat in acelasi mod si, in mare, de catre aceeasi echipa care a realizat si legendarul „Band of brothers”, o miniserie de 10 episoade care urmarea lupta unor soldati americanipe frontul din Europa de Vest, incepand cu D-Day … Si povestea din Pacific are tot 10 episoade si beneficiaze de acelasi preludiu constand in  parti ale unor interviuri cu soldati care au participat la luptele ce aveau sa fie descrise in episodul respectiv …

Nota „BoB” este mult mai mare, si asta pentru ca „The pacific” ar putea fi considerat un pic plictisitor … Pentru ca pe frontul din Pacific liptele s-au dus in special in zone mlastinoase si in jungle, ceea ce face ca fiecare episod sa semene cu precedentul … Iar cuvantul de ordine este noroi … Noroi si ploaie …

Insa trebuie sa remarc doi actori foarte buni Joseph Mazzello (baietelul din Jurassic Park, de nerecunoscut) si James Badge Dale, pe care eu nu il stiam … In afara lor toata echipa joaca admirabil iar efectele speciale duc la o abordare extrem de realista a razboiului … Maniera Spielberg / Hanks, pentru ca este asemanatoare celei abordate in „Saving Private Ryan” ….

Sangeros , murdar si lipsit de romantism, in doua cuvinte … fidel realitatii. Imi pare rau ca nu au abordat si evenimentele din Wake Island …

Un film excelent … M-a facut sa ma gandesc la absurdul deciziilor speciei umane … Decorul in care se desfasoara actiunea este un Paradis, pe care oamenii au reusit sa il transforme in iad …

4 răspunsuri

  1. tocmai ma uit la band of brothers si, desi nu-mi plac filmele de razboi, mi se pare foarte interesant. nu prea ma pot desprinde de el, cu toate ca mi-am propus sa nu vad mai mult de unul pe zi, din lipsa de timp. sper sa fie si pacific la fel…

    • Pacific este la fel. dar nu are parte de decorurile cu orase distruse care impresioneaza in BoB … In Pacific nu existau orase, atunci 🙂 … Insa are farmecul sau filmul asta … diferenta dintre cotatii este prea mare dupa parerea mea 🙂

  2. uuuu…. urmatorul pe lista. :))))

    • bun, bun, bun !

Lasă un comentariu