O mie si una de nopti … pe aeroport.

Luna aceasta a fost Targul de Turism. Nu am reusit sa ajung in acest an, dar acest eveniment mi-a adus in memorie intamplarea neplacuta pe care am trait-o anul trecut. Alesesem destinatia de calatorie, Turcia, si, cu entuziasm, am pornit sa caut cataloage la Targul de Turism. Pana acum am calatorit cu o singura agentie in care am deplina incredere si care nu m-a dezamagit (Jeka Tourism). La Targ, insa am fost impresionata de grandoarea cu care s-a prezentat o alta agentie de turism din Bucuresti, care se declara tour operator pe Turcia. “Cele mai bune, cele mai convenabile tarife pentru sejururi  in Turcia, cele mai bune servicii oferite” pretendeau ca le gasesea doar la ei.  Anul trecut ocupau un pavilion intreg, ofereau cele mai frumoase cataloage. In aceste conditii, luand in considerare ca era an de criza, am ignorant oferta agentiei de turism preferate, care era  ceva mai scumpa, si am mers pe oferta “minunatei agentii” pe care am descoperit-o. Eram ferm convinsa atunci ca este cea mai buna alegere.

In luna martie 2009 am facut rezervarea pentru a beneficia de early booking, plata fiind facuta integral tot atunci. Eram fericita posesoare a unei vacante de 3 persoane (doi adulti si un copil de 3 ani), la Kusadasi, cu avionul (compania Tarom, pe care am cerut-o in mod expres) si asteptam inceputul lui septembrie pentru a beneficia de vacanta mult dorita.

Vara a trecut si data plecarii se apropia cu repeziciune. Factura, voucher-ul si biletele de avion la Tarom erau in posesia mea, deci eram gata de drum. Cu o saptamana inainte de plecare m-am gandit sa telefonez la agentie pentru a verifica daca au intervenit schimbari. Aflu cu stupoare de la agentul de turism cu care tinusem legatura inca de la inceput ca s-a modificat ”un mic” detaliu. Nu aveam sa calatorim cu Tarom, ci cu Blue Air; nu aveam sa aterizam la Izmir (6o km de Kusadasi), ci la Bodrum (150 km de Kusadasi). Cu indignare, prima intrebare care mi-a venit in minte a fost: “Dar pe mine cand aveati de gand sa ma anuntati de aceste schimbari?”, iar raspunsul ,pe masura: “ Tocmai azi vroiam sa va sunam si noi.” Ce coincidenta, in aceeasi zi, dar de ce doar cu 1 saptamana inainte de plecare.?  Mi s-a explicat elegant ca noile bilete de avion aveam sa le primesc  atunci cand aveam sa ajung la Baneasa, si, deasemenea, ca aceasta modificare a intervenit datotita faptului ca nu au avut suficiente cereri astfel incat sa ocupe o aeronava Tarom.

“Din pacate asta este situatia”. Gatuita de furie am intrebat acel agent de turism daca I se pare corect sa platesc bilet de Tarom (300 EUR) si sa calatoresc cu Blue Air (low-cost). Mi s-a spus ca nu este nici o diferenta, ca este aceeasi aeronava Boeing (nu-mi mai amintesc numarul). Erau doua declaratii facute la interval de 5 minute care se bateau cap in cap. Cum au ocupat la Blue Air aceeasi aeronava cu care se zbura si la Tarom, dar la Tarom nu au putut ?

Nu aveam decat 2 optinuni: sa le inghit marsavia sau sa plec cu masina. Din comoditate am ales-o pe prima. Lantul peripetiilor nu s-a oprit aici. Ni s-a spus ca avionul avea sa decoleze la ora 18,30.  Am ajuns la Baneasa, mi-am recuperat biletele de la reprezentatul agentiei si am incercat sa identific pe panou numarul de zbor pentru a constata cand incepe check-in-ul.  Numarul de zbor indica decolarea la ora 19, nu 18,30 cat era tiparit pe bilet. A urmat o pasare de responsabilitati de la reprezentantii Blue Air, care au spus ca acest zbor a fost intotdeauna de la ora 19,00,  si cei de la agentie, care au spus ca ei au fost informati de ora 18,30.  Totusi, 30 minute in sus in jos, nu mai conta! Norocul meu a fost ca mi-am facut check-in-ul devreme si am reusit sa ocup locuri pentru familia mea pe scaunele din sala de asteptare de la Baneasa, unde era cald, mizerie, zgomot, incat nu se auzeau difuzoarele la care trebuia sa primim informatii. Cu alte cuvinte,  o adevarata autogara, in nici un caz o sala de asteptare intr-un aeroport civilizat.

Avionul a decolat la ora 21, fara explicatii,insa  dupa runde de scandaluri ale celor care ,la fel ca si noi,  vroiau  sa plece in vacant pentru a se relaxa, si care petrecusera 2 ore intinsi pe jos, pe prosoapele scoase din bagaje. La hotel am ajuns la ora 1 noaptea, pentru ca am mai avut de parcurs cei 150 km de la aeroport,  carand de bietul nostru baietel  de 3 ani care adormise dupa un asa drum lung. Calvarul incepuse la ora 4.30 dupa amiaza, si avea sa se sfarseasca la ora 1 in aceeasi noapte.

La intoarcere am incercat sa lamuresc lucrurile, sperand sa obtin explicatii de la directorul “prestigioasei” agentii din Bucuresti. Dupa zeci de telefoane in caredirectoruyl era fie ocupat, fie in sedinta, i-am spus cu foarte mult calm secretarei ca ma voi posta in fata biroului dumnealui si nu voi pleca de acolo pana nu vorbesc cu el. Brusc a devenit disponibil si  mi l-a dat la telefon. Cu aceeasi nonsalanta m-a asigurat ca am primit exact serviciile pentru care am platit. In opinia dumnealui Tarom era acelasi lucru cu Blue Air si nu-mi intelege nemultumirea. Interesant a fost ca nu si-a exprimat nici macar regretul pentru cele intamplate.

Cu un gust amar indemn sa va alegeti cu foarte mare atentie agentiile cu care plecati in vacanta pentru a nu da peste astfel de indivizi  aroganti care cred ca isi permit sa te insele doar pentru ca ei sunt “mari”.

posted by Ank

6 răspunsuri

  1. tocmai de aia eu zbor doar cu Fly Emirates ! …

  2. Ca in bancu ala :

    ”Ce inseamna sa n-ai lucru tau..”

  3. Si eu vreau sa plec la vara. Inca nu am decis unde anume. Oricum pe litoral, insa nu in Romania. Chestia e ca nu stiu la ce agentie sa apelez. Recomandari??:D

    • Ank, cea care a scris postul este fan jeka.ro … Sunt foarte corecti spune ea, dar mai scumpi …

      Dupa cum am observat la mine, eu am apetenta pentru destinatii inaccesibile 🙂 … si inexistente in ofertele agentiilor de turism … deh, dreamer …

  4. Trust me, you are not the only one.:) Cam acelasi lucru se intampla si mie.:)

    • sper sa nu ramai cu visul, ca mine 🙂

Lasă un comentariu