The Queen

Un film bun de tot care a reusit sa intruchipeze o regina mai simpatica decat oricand, prin rolul consacrat drept material didactic pentru scolile de actorie . Adaugand si rolul exceptional dar mai putin bagat in seama al lui Martin Sheen, rezulta o reteta care nu avea sa dea gres chiar daca abordeaza subiectul mortii printesei Diana intr-o maniera oarecum diferita de ideile conspirationiste care si-au facut loc cu duiumul in paginile ziarelor de scandal si nu nuami.

Nu imi dau seama daca acest film a incercat o reabilitare a Casei Regale sau a reginei insasi, insa am avut senzatia ca ataca subtil o imagine idilica a printesei, imaginea sa recunoscuta de catre public. Reuseste in acelasi timp a proiecta spectrul unei femei extraordinare, Queen Elizabeth II, care isi sacrifica propriile sentimente pe altarul unui simbol, monarhia britanica …

Filmul este dominat de un umor negru subtil, in ciuda faptului ca surprinde un moment tragic al istoriei unui regat aflat la un moment de cotitura, in care modernismul si traditionalismul imparteau populatia britanica in tabere opuse si lafel de inversunate . Personajele sunt bine conturate, meritul actorilor fiind incontestabil, totul palind insa in fata prestatiei de Oscar autentic al extraordinarei actrite britanice Helen Mirren.

IMDB il coteaza drept merituos filmul  la 7,5 in timp ce Rotten Tomatoes ii atribuie un halucinant procent de 97% freshness cu un Average Rating de 8.4/10.

19 răspunsuri

  1. Am gasit 2 filme 😀

    http://www.imdb.com/title/tt1242432/

    http://www.imdb.com/title/tt0395584/

    DLD 😀

    • he he he … primul este … coming soon :mrgreen:

      al doilea este o capodopera … dar este filmat si gandit atipic, din horror devine un fel de „Thelma & Louise” … dar este unul dintre cele mai bune filme pe care le-am vazut …

      • Atat de coming soon.. incat am Bluray RoSubbed deja downloadat 😆

  2. N-am văzut filmul, deși are cronici bune. Darși eu cred că regina a traversat un moment dificil atunci, fiind presată de simpatia populară să-i dea onorul Dianei, deși, oficial, prin divorțul ei de prințul Charles, aceasta nu mai avea nicio calitate care să justifice asta. Ori soluția ei de a o saluta pe parcurs, din fața casei regale, mi s-a părut a fi foarte inspirată.

    • pai tocmai povestea asta este abordata pe larg de film. vad ca tu stii mai multe, eu am privit totul prin prisma populismului care a caracterizat presa vremii …

      avazand filmul am avut o surpriza de proportii … ti-l recomand cu caldura, daca spui ca nu l-ai vazut inca …

  3. Foarte bun filmul iar despre interpretare nu am cuvinte. Si the King Speech e cam la acelasi nivel.
    Off topic – ai vazut I spit on your grave? merita ca am chef de un horror

    • urmeaza sa …
      ps. Lusio cred ca ne poate da o parere … eu zic ca va fi ok …

      • sper sa vad si eu King’s Speech, inainte de Oscar … macar sa nu injur in necunostinta de cauza …

  4. @ Lusio : voi si tehnologia asta a voastra ! …

  5. N-am vazut inca Spitu.. urmeaza.

    Dar am vazut linkul 2. 🙂

    • daca nu ti-a placut … esti fan de telenovele !!!! :mrgreen: 😆

      • Mi-a placut.. stai linistit 😀

        .. dar i-as da un 6,5..

        Totusi.. ciudatenia naturii tot a supravietuit. :mrgreen:

  6. 🙂 … House of the 1000 Corpses l-ai vazut ? … ca si ala e decent, cu toate ca nu se apropie de asta …

    • N-am vazut. E cotat slabut vad.

      • aduce cu Texas Chainsaw massacre . Combinat cu Hostel. cam asa il vad …

  7. vai c ponegriti voi sangele albastru, ntz ntz :))

    • pai dupa cin’jde ani de comunism ce crezi ?! 🙂

  8. Am vazut spitu 😀

    Pai ca sa scurtez ar fi cam asa.. 1. sick 2. daca ai vazut si ti-a placut „The Last House on the Left” o sa-ti placa si asta.

    Cred ca am spus suficient..

    Un film bunut dupa mine.. cu o concluzie celebra:”faptele rele au si consecinte rele”

    Cat despre actrita principala.. mi-a placut fatza ei :mrgreen: Sper sa mai aud de ea. Din cate vad, n-are multe filme la activ. Probabil ca e mai „prospatura” asa.

    • da , da , da , da , da … abia il astept !

      „Left House” este unul dintre cele mai bune filme pe care le-am vazut anul trecut !

Lasă un comentariu