Archive for 9 iunie 2012

Rendition
iunie 9, 2012

 

„Rendition” este un film cu substrat politic lansat in 2007, film care mi-a scapat, pana in acest moment. O reala pierdere, avand in vedere ca am privit, mai mereu, cu placere filmele a caror  subiect se invartea in jurul razboiului post 9/11 contra terorii. Cand spun cu placere, ma refer strict la experienta cinefila, pentru ca universul acestui razboi fara reguli ma infioara de fiecare data …

Filmul semnat de sud africanul Gavin Hood, aflat, pe atunci, la primul film dupa castigarea Oscarului cu excelentul Tsotsi, nu este un thriller care te ridice de pe scaun si nici nu exceleaza prin nivelul adrenalinei pompate. Este un film cu un scenariu decent inteligent structurat, lucru care iese in evidenta in final, dupa ce ai reusit sa treci peste un scurt moment de confuzie dataorat unei rasturnari de situatie privins cronologia faptelor. Si, mai ales, este un film care se bazeaza pe o distributie de exceptie, actori ca Reese Witherspoon, Meryl Streep, Peter Sarsgaard, Alan Arkin sau Jake Gyllenhaal spunand totul despre nivelul actingului. Personal am fost inca o data impresionat de prestatia senzationalului iraelian Yogal Naor, cel care peste un an avea sa joace un rol fantastic in productia HBO cu nume de cod „House of Saddam”.

Cotat cu 6,8 pe IMDB , „Rendition” este un film rezonabil despre turnulentele dintre lumea islamica si cea occidentala. Un film recomandat celor care apreciaza subiectul. L-am gait intamplator iar expoerienta a fost satisfacatoare.

Shepherd Neame’s Spitfire. Test
iunie 9, 2012

Am mai scris despre berea asta, cu ceva timp in urma …

 

O bere nu foarte puternica (4.5% ABV), moderat acidulata si foarte amara. O bere aspra, cu o aroma tare, care m-a incantat, si care are un aftertaste extrem de puternic, mentolat. Cred ca mi-a amintit de salvie sau ceva mai tare … N-as putea spune ca berea asta mi-a placut din cale afara. Dintre berile englezesti incercate in ultimul timp ( Oyster Stout si Hobgoblin), as spune ca este pe locul trei … Se gaseste in Kaufland si Careffour …

Prometheus
iunie 9, 2012

  

Ca un vechi si devotat fan al seriei „Alien”, am fost placut surprins ca se pregatea un film care avea tangenta cu universul legendei SF, un film care parea, prin amploarea proiectului, cu totul altceva decat ciorba reincalzita „Alien vs. Predator”. Din punctul meu de vedere, comestibila si aceea. Astfel, „Prometheus” devenea, in privinta mea, cel mai asteptat film al anului 2012. De departe …

Filmul regizat de Ridley Scott nu isi tradeaza gena, avand momente in care umbra „Alien” se face simtita si unui necunoscator. Nu am fost surprins sa vad, la final, pe generic, semnatura geniului care a imaginat fiinta extraterestra, HR Giger. Cu toate acestea, „Prometheus” este departe de a fi o insiruire de clisee, preluarea unor elemente fiind, mai degraba, un tribut adus unei serii de filme acre au redefinit genul SF/horror. „Prometheus” are identitate, are o poveste coerenta. Ma rog, nu indeajuns de coerenta incat sa nu lase cateva intrebari fara raspuns, in urma, puntea de legatura cu o a doua parte a ceea ce se vrea, probabil, o serie, avand in vedere ca producatorii au si recunoscut ca au in vedere o continuare.

Dincolo de scenele deja transformate in mit de „Alien”, ultima scena a filmului transmite mesajul ca cei din spatele filmului au incercat sa puna in scena prima parte a unei povesti care se vrea un prequel al francizei „Alien”. Din punctul meu de vedere, felul in care au dus la final acest proiect il transforma in cel mai bun prequel facut vreodata, cel putin in genul de care apartine. Filmul are mister, in ciuda faptului ca abordeaza un gen cunoscut. De fapt, as spune ca il reinterpreteaza pentru a fi mai exact …

Universul creat este fabulos, fiind, in opinia mea, peste ce a oferit „AVATAR”, care este impins in fata doar de coloristica deliranta si de revolutia 3D pe care a starnit-o. In cazul filmului de fata, 3D-ul mi s-a parut ca sustine senzatia de imersie intr-un univers strain si, totusi, familiar, ceea ce m-a multumit, avand in vedere ca m-as fi simtit dezamagit daca efectele tridimensionale ar fi  fost folosite doar pentru a ma face ca, la un momen t dat, sa ma feresc de vreun obiect repezndu-se catre mine. In plus, CGI-ul este fantastic, ramanand de cateva ori cu gura cascata a admiratie. Surprinzator de bune avand in vedere bugetul de „doar” 130,000,000 USD. S-au facut cacaturi pe bani mai multi …

Putine de spus despre interpretarea artistica avand in vedere ca un astfel de film nu pune prea mare accent pe asa ceva. Actorii mi s-a parut ca s-au comportat decent. Insa Fassbender mi s-a parut mai slab decat  Lance Lenriksen in rolul simbol al androidului perfect. Fassbender mi s-a parut un fel de Data gay …

7,8 pe IMDB si 7,0 pe Rotten Tomatoes pentru un film care m-a incantat si pe care o sa il revad de multe ori de acum incolo, daca voi avea ocazia. Un SF clasic, adus la zi, o senzationala epopee intr-un univers strain care te absoarbe instantaneu. Un „must see”, nu doar pentru fabii genului …

Cinefilia : Adina, Marian, Jovi & Co,Piratul Cinefil, Poison Whiskey, Angela, Teo, Laura

Dincolo de scena …
iunie 9, 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 sursa : mail

Game of Thrones S2. Opinie
iunie 9, 2012

 

FABULOS …

Este singura opinie pe care o pot emite. Serialul acesta are un singur punct slab. Major. Frustrant. Numarul redus de episoade / sezon si distanta uriasa dintre acestea. Nu imi vine sa cred ca sezonul 3 va veni abia in Aprilie 2013 …

Altfel, „Game of Thrones” S2 nu a dezamagit cu nimic, confirmand inca de la primele episoade si exceland in final. M-am temut, pentru ca primul sezon a ridicat standardele la un nivel extrem de inalt.

Totul a iesit, insa, perfect, inclusiv efectele speciale, asupra carora au existat dubii.

FABULOS …

Danone „Sarut …”. Test
iunie 9, 2012

 

Am tot postat pe aici imagini cu experimente exotice ale unor producatori, PepsiCo exceland in acest domeniu, si mi-am exprimat regretul pentru faptul ca Romania este lipsita de astfel de experiente. Asta, fara a imi da seama ca o companie producatoare de iaurturi experimenteaza de ani buni, aducand pe piata tot felul de combinatii, unele destul de traznite pentru a sta la aceeasi masa cu ciudateniile consumate de catre japonezi, de exemplu …

Am decis sa le dau ceva atentie asa ca am facut un mic test. „Sarut de Ciocolata cu Menta” si „Sarut de Caramel” al celor de la Danone. Sincer, nu sunt un amamtor al combinatiei ciocolata-menta, asa ca as tinde a spune ca mi-a placut mai mult iaurtul cu caramel. Insa iaurtul cu menta este racoritor si merita o incercare daca esti amator de iaurturi dulci. Oricum, lasand la o parte dubiile care insotesc orice produs comercial din epica „E”-urilor, as psune ca gustul celor doua iaurturi mi s-a aprut destul de … autentic. Fara ca asta sa ma transforme intr-un fan.

Euro 2012 : „Stepa rusa …”
iunie 9, 2012

… s-a dovedit mult mai neteda decat „ulita ceha”, astfel ca traseele olandeze, desenate de catre copii Mamei Rusia, au taiat adanc in obrazul Cehiei, prima echipa a carei mandrie a fost grav lovita la acest Campionat European. Putine de spus, totusi, cehii fiind depasiti net desi au dat senzatia, in debutul partidei, ca stapanesc situatia. Rusii au lovit, insa, cinic iar Dzagoev si Shirokov au transformat visul ceh in cosmar intr-un interval de timp atat de scurt incat cehii inca mai credeau ca stapanesc partida … Era, deja, 2-0 iar cehii au realizat brusc ca rusii nu sunt deloc o victima …

A doua perioada de daydreaming a cehilor a dus si la singurul lor gol din aceasta seara, Pilar inscriind ceea ce avea sa fie un gol al consolarii, daca asa ceva este posibil. Golul ceh a venit pe aceeasi strategie tip ambuscada pe care Michal Bilek pare a nu o fi citit. Rusii au lovit pe contre iar cehii au cazut din picioare spre final. Soarta ar fi putut fi mult mai cruda cu ei insa au avut un inger pazitor cu sange rus, Kerzhakov ratand exasperant.

Odata scoasa muza cehilor, inlocuitorul sau,  Pavlyuchenko l-a transformat mai intai pe Dzagoev in erou , cu pasa pentru 3-1, pentru a umili, apoi, de unul singur o aparare a cxehilor care a incheiat apoteotic seara dezastruoasa de pe Miejski …

Cehii au pierdut pentru ca nu au avut aparare, fundasii lor fiind visatori, dar nu au avut nici atac. A te baza pe Milan Baros in 2012 ar fi ca si cum Romania s-ar baza pe Mutu :mrgreen: … In schimb rusii au stralucit prin Arshavin, cu cea mai buna pasa a anului, in fotbalul mare, prin Dzagoev, letal in fata portii, si prin batranul Pavlyuchenko …

De ajuns pentru a produce prima impresie  puternica la European …

Poza de la miezul noptii : Ouch !
iunie 9, 2012

 sursa imagine : Otdahni

Eye Contact 143
iunie 9, 2012

 

 

 

 

 

 sursa imagini : Votrube, Joyclick, Widelec & internet

Fotografie : Carmen , Inutza13

Statui vivante
iunie 9, 2012

 

 

 

 

 sursa imagini : Otdahni